Suunto Lumi voitti iF-designpalkinnon - Arvostettu palkinto jo toinen Suunto Lumin designpalkinto tänä vuonna

Naisellinen ja monipuolinen Suunto Lumi -ulkoilurannetietokone on valittu yhdeksi maailman parhaiten suunnitelluksi tuotteeksi saksalaisessa iF-muotoilukilpailussa. iF-tuotemuotoilupalkinto on toinen Suunto Lumin kansaivälinen design-palkinto tänä vuonna. Kesäkuussa Suunto Lumi voitti tunnetun red dot -muotoilupalkinnon. Samassa kilpailussa Suunto Lumia vastaava miehille suunniteltu malli Suunto Core palkittiin kilpailun arvokkaimmalla ”best of the best red dot” -tittelillä.

iF Industrie Forum Design e.V. -yhdistyksen ylläpitämässä kilpailussa kansainvälinen raati arvioi ja testaa ehdolla olevia tuotteita. Yli viidenkymmenen vuoden ajan kandidaatteja on arvioitu muotoilulaadun, käsityötaidon, materiaalivalintojen, innovaation ja käytettävyyden perusteella. Tänä vuonna iF-tuotemuotoilusarjaan osallistui lähes 3000 tuotetta 39 maasta.

Suunto Lumi on ensimmäinen naisille suunniteltu ulkoilurannetietokone. Se on ulkoilmaharrastuksista pitävän, aktiivisen naisen laite, joka sisältää korkeusmittarin, ilmanpainemittarin ja kompassin. Lisäksi laite näyttää ajan, lämpötilan sekä auringonnousu- ja laskuajat. Se on tyylikäs kello päivittäiseen käyttöön, ja samalla kaikki tarvittavat lajitoiminnot sisältävä, täysverinen ulkoilurannetietokone.

“Muotoilu ja laatu ovat brändimme peruspilareita“, toteaa Suunnon toimitusjohtaja Juha Pinomaa. “Tutkimme tarkkaan loppukäyttäjiemme toiveita ja tarpeita, ja olemme erittäin tyytyväisiä onnistuessamme siinä. iF- designpalkinnon voittaminen on meille suuri kunnia“.

www.ifdesign.de