Queen Silvia Nursing Award -palkinnon voittajat aloittavat oppimis- ja verkostoitumispäivät Helsingissä

Report this content

Vuoden 2023 Queen Silvia Nursing Award -palkinnon Suomen voittajat, Floro Cubelo ja Hanna Jokinen, ovat aloittaneet oppimis- ja verkostoitumispäivänsä Helsingissä 24.-25. huhtikuuta. Tämä aloite on osa heidän stipendikokemustaan, joka on suunniteltu syventämään voittajien ymmärrystä vanhus- ja dementiapotilaiden hoidosta suorassa vuorovaikutuksessa johtavien laitosten ja monitieteellisten asiantuntijoiden kanssa.

Cubelo ja Jokinen vierailevat Muistiliitossa, Elisa Oy:ssä, Nordnetissä ja Konstsamfundetissa. Jokainen näistä organisaatioista on pitkäaikainen Queen Silvia Nursing Award -palkinnon tukija Suomessa, mikä osoittaa yhteistä sitoutumista geriatrisen hoidon ja muistisairauksien hoidon parantamiseen innovatiivisin ratkaisuin ja yhteisön osallistamisen kautta. Ohjelma ei ainoastaan varusta voittajia kattavalla tiedolla ja taidoilla, vaan toimii myös katalysaattorina jatkuvassa ammatillisessa kehityksessä ja yleisön osallistumisessa kriittisiin ikääntymiskysymyksiin.

Verkostoituminen on keskeinen osa Queen Silvia Nursing Award -ohjelmaa. Se tarjoaa stipendiaateille mahdollisuuden yhdistyä alan johtajien kanssa, oppia asiantuntijoilta ja osallistua keskusteluihin, jotka haastavat ja laajentavat heidän ammatillisia näkymiään. Nämä vuorovaikutukset edistävät laajempaa arvostusta terveydenhuollon, politiikan, teknologian, yhteiskunnan ja sosiaalihuollon monimutkaisuuksista.

"Queen Silvia Nursing Award tunnustaa paitsi erinomaista hoitajakykyä ja -potentiaalia tuoreine näkökulmineen haastaviin kysymyksiin, myös aktiivisesti edistää näiden ammattilaisten profiilia vanhus- ja dementiahoidossa", sanoo Sophie Lu-Axelsson, Swedish Care Internationalin toimitusjohtaja ja Forum For Elderly Care -järjestön hallituksen jäsen - molemmat Queen Silvia Nursing Award -palkinnon perustajajärjestöjä. "Laajentamalla Floron ja Hannan näkökulmia ja helpottamalla keskusteluja useiden sektoreiden välillä muovaamme tulevaisuutta, jossa tarjottava hoito on yhtä dynaaminen ja moniulotteinen kuin sen vastaanottajat. Olemme erittäin ylpeitä Florosta ja Hannasta, jotka ovat omistautumisen ja innovaation ilmentymiä suomalaisessa hoitotyössä."

Lisätietoja Queen Silvia Nursing Award -palkinnosta ja oppimis- ja verkostoitumispäivistä saatte ottamalla yhteyttä:

Sophie Lu-Axelsson, sophie.lu.axelsson@sci.se,  Puh: +46722461096

Swedish Care International (SCI) on Tukholmassa toimiva organisaatio, joka on omistautunut globaalien demografisten muutosten ja yhteiskunnissamme yhä yleistyvän dementian kysymyksiin. SCI on yksi Queen Silvia Nursing Awardin, Dementia Forum X:n ja Geras Solutionsin perustajajärjestöistä.

Avainsanat:

Pikafaktat

Ensimmäinen Queen Silvia Nursing Award -voittaja Suomessa valittiin vuonna 2014. Palkinto oli alun perin suunnattu sairaanhoitajaopiskelijoille. Vuonna 2020 se laajentui kattamaan myös ammattiin valmistuneet sairaanhoitajat ja myöhemmin lähihoitajat.
Tweettaa
Tähän mennessä suomalaisia QSNA-voittajia on ollut kymmenen. Jokainen voittaja saa 6 000 euron palkinnon ja kutsun Tukholman kuninkaan linnaan palkintoseremoniaan. Lisäksi hän pääsee verkostoitumaan muiden maiden voittajien sekä palkintoa tukevien tahojen kanssa ja oppimaan uutta.
Tweettaa
Kuningatar Silvia on pitkään halunnut edistää ikääntyneiden ja erityisesti muistisairaiden kanssa elävien parempaa hoitoa. Hän on puhunut avoimesti omista kokemuksistaan muistisairautta sairastavan läheisenä.