• Symbio/

Symbion pitkäaikainen ja arvostettu testausasiantuntija Maria Lillvik valittiin MIF:in Vuoden Testaajaksi

Report this content

Management Institute of Finland (MIF) palkitsee vuosittain Suomen ansioituneimman testausasiantuntijan yhteistyössä Tieturin kanssa. Vuoden 2015 voittajaksi valittiin Symbion pitkäaikainen testausasiantuntija Maria ”Lilli” Lillvik yli 50 prosentilla annetuista äänistä.

Management Institute of Finland (MIF) valitsee vuosittain Suomen ansioituneimmat laadunvarmistusosaajat ehdokkaiksi Vuoden Testaaja –äänestykseen. Vuoden Testaaja on ainoa testausalan tunnustus Suomessa ja kilpailu on järjestetty jo 9 kertaa. Ehdokkaaksi voi esittää vapaasti eri testausalan rooleissa työskenteleviä henkilöitä. MIF valitsee ehdokkaat julkiseen äänestykseen annettujen perusteluiden ja referenssien perusteella.

Symbion ehdokkaaksi nousi pitkäaikainen ja arvostettu testausasiantuntija Maria ”Lilli” Lillvik alla olevin perustein.

”Maria on ansioitunut testausasiantuntija, testauspäällikkö, kouluttaja sekä työkaluvastaava. Hän on testauspäällikkö, joka on mukana aktiivisesti itse testaustyössä. Lisäksi hän tuntee testauksenhallinnan työkalut sekä kouluttaa ja opastaa niiden käytössä. Maria (Lilli) Lillvik on toimistomme ja asiakasprojektiemme aurinko, joka rautaisella laadunvarmistusosaamisellaan auttaa asiakkaitamme luomaan käyttäjäystävällisempiä tuotteita ja palveluita. Tänä päivänä tuotteiden ja palveluiden luominen on tiimityötä, johon jokainen ammattilainen tuo osaamisensa -- niin käytettävyyssuunnittelijat, kehittäjät, testaajat kuin loppuasiakkaat. Maria sisäistää tuotekehitykseen muuttuneen maailman ja positiivisella asenteellaan auttaa tiimejä työskentelemään paremmin ja menestymään yhdessä.

Maria on toiminut useassa erilaisissa asiakasympäristöissä ja projektimalleissa niin yksityisellä kuin julkisella puolella. Hän on testannut kaikenlaisia järjestelmiä, kuten mobiili- ja verkkopelejä, pankki- ja vakuutusjärjestelmiä, koulujen oppimistyökaluja ja interaktiivisia Window Shopping-näyteikkunoita.  Symbiolaiset valitsivat Marian myös hänen ammattitaitonsa, tiimityötaitojensa ja positiivisen energiansa ansiosta Symbio Value Award ehdokkaaksi 2015 seuraavin perusteluin: "Pitkän linjan testausammattilainen, joka aina jaksaa hymyillä ja kylvää positiivisuuden auraa ympärilleen. Ymmärtää hyvin asiakasta ja osaa ottaa asiakkaan parhaan loistavasti huomioon päivittäisessä laadunvarmistyössä."

Kilpailun järjesti tänä vuonna ensimmäistä kertaa MIF, joka yhdisti Tieturin, Informatorin ja Aspectumin yhdeksi koulutus- ja valmennuskokonaisuudeksi. Aiemmat Vuoden testaaja –kilpailut on järjestänyt Tieturi.

Voittaja julkistettiin keskiviikkona 23.3.2016 Tieturin järjestämässä palkintotilaisuudessa.

”Olemme erittäin ylpeitä Marian saamasta tunnuksesta. Maria on Symbion pitkäaikainen ja arvostettu testausasiantuntija, joka työskentelee monipuolisesti erilaisissa testaushankkeissa mm. julkishallinnossa,” Tero Lähteenmäki, Maajohtaja, Symbio Finland onnittelee.

Symbio

Vuonna 1994 perustettu Symbio on yksi maailman suurimmista tuotekehitys- ja laadunvarmistuspalveluita tarjoavista ohjelmistotaloista sekä tuotekehityspalveluihin keskittyvän RDaaS-konseptin (R&D as a Service) suunnannäyttäjä. Symbion tuotekehityspalvelut ja -ratkaisut tuovat yritysten käyttöön uusia teknologisia innovaatioita, joiden avulla yritykset pystyvät vahvistamaan kasvuaan ja kilpailuetuaan. Symbion asiakkaita ovat mm. ABB, Intel, Microsoft, Sandvik, Suunto, TBWA, Volvo and YLE.

Lisätietoja:

Symbio