Miellyttävät silikonihydrogeelilinssit herkille silmille – Piilolinssit huolettomaan kesämenoon

Report this content

Piilolinssit ovat kehittyneet huimin harppauksin: nykyään lähes jokainen löytää laajasta valikoimasta itselleen sopivat. Herkkäsilmäiset iloitsevat uusista silikonihydrogeelilinsseistä, jotka läpäisevät happea ja kosteuttavat silmää niin hyvin, että niitä voi käyttää jopa kuukauden yhtä mittaa. Moniteholinssien tarvekaan ei ole enää este piilolasien hankkimiselle. Piilolinsseillä saa vaihtelua ulkonäköön, ne ovat huolettomat liikkuessa ja ne voi ottaa vaikkapa matkalle mukaan varalaseiksi.

Jatkuvakäyttöiset linssit huolettomuuden huippu Hapen ja kosteuden puute aiheuttavat silmässä punoitusta, kuivumista ja ärtymistä. Uusinta teknologiaa olevat silikonihydrogeelilinssit jättävät herkkäsilmäisimmälläkin nämä ongelmat taakseen: linssit päästävät läpi jopa seitsemän kertaa enemmän happea kuin aiemmat pehmeät linssit, sekä sitovat vettä. Linssityyppi onkin luonnollisesti silmää kosteuttava ja erittäin miellyttävä käytössä. Lisäksi Synsamin Eye Q -piilolinssit estävät 90 % haitallisen UV-säteilyn pääsystä silmään. – Uudet ominaisuudet mahdollistavat samojen linssien käyttämisen yhtäjaksoisesti yötä päivää jopa kuukauden. Synsamin jatkuvakäyttöiset Eye Q 24 -linssit toimivat erinomaisesti tilanteissa, joissa käsien ja linssien hygieniaa ei voi aina varmistaa ja silmään saattaisi joutua tulehdusta aiheuttavia aineita – esimerkiksi kesäfestareilla, mökillä tai veneillessä. Nykypiilolinssejä kannattaakin kokeilla ennakkoluulottomasti, sillä ne ovat kehittyneet huimasti, kertoo tuoteasiantuntija Satu Järvinen Synsamilta. Piilolinsseillä vaihtelua ulkonäköön Silmälaseja ja piilolinssejä vuorottelemalla saa helposti vaihtelua ulkonäköön. Jos laseja tarvitseva kaipaa eri tyylisiä aurinkolaseja eri tilanteisiin, se onnistuu helposti juuri piilolinssien avulla. Voimakkuuksilla olevien aurinkolasien sijasta voi hankkia paketin vaikkapa kertakäyttöisiä piilolinssejä sekä usean parin kesän eri tilaisuuksiin sopivia laseja esimerkiksi trendikkäiden Maui Jim™ -aurinkolasien valikoimasta. Naisille piilolinssit antavat mahdollisuuden suunnitella juhlameikkiä uudella tavalla, kun kehykset eivät peitä kasvoja. Moniteholaseja tarvitsevakin voi hankkia nykyään piilolinssit. Erityishionnan ansiosta kaikilla etäisyyksillä näkee hyvin. Siirtymä näköalueelta toiselle on pehmeä, jolloin käyttäjä välttyy epäluonnollisilta pään liikkeiltä. Aina ehjät linssit Runsaasti liikkuvalle piilolinssit antavat vapautta ja huolettomuutta. Vauhdikkaissa lajeissa kuten tenniksessä, palloilulajeissa tai tanssissa lasien käyttäjä saattaa pelätä, että silmälasit tippuvat ja menevät rikki. Hikoilu aiheuttaa puolestaan silmälasien kiusallista valumista pois nenältä. Piilolinssit pysyvät reippaassakin menossa paikoillaan. – Piilolinssit sopivat myös erinomaisesti varalaseiksi mukaan matkalle tai mökille. Linssipakkaus ei vie juurikaan tilaa kassissa eikä paina paljon mitään. Avaamaton pakkaus kestää pitkään, joten yksi pakkaus saattaa kulkea mukana monellakin matkalla, Järvinen muistuttaa. Ammattitaitoinen optikko auttaa valinnassa Sopivien piilolinssien valintaan vaikuttaa moni seikka: tarvittava voimakkuus, käyttötarkoitus ja -tiheys sekä silmän herkkyys. Ammattitaitoinen optikko auttaa löytämään kullekin juuri sopivan piilolinssityypin. Synsam asiakkailleen tarjoaman Piilari Synsam -palvelun avulla uudet piilolinssit voi tilata kätevästi internetistä, kun sopivat linssit ovat löytyneet ja asiakkaalla on voimassa oleva piilolasimääräys. Lisätiedot Markkinointijohtaja Timo Savinen, Synsam Finland, puh. 040 737 1644, timo.savinen[at]synsam.fi Toimitusjohtaja Tom Gammals, Synsam Finland, puh. 040 737 16744, tom.gammals[at]synsam.fi Tuoteasiantuntija Satu Järvinen, Synsam Forssa Kirkassilmä, puh. 040 513 4517, satu.jarvinen[at]synsam.fi Piilolinssitestaukset Viestintätoimisto Akvamariini Porter Novelli, puh. 045 136 3159, elina.ikalainen[at]akvamariini.fi Erilaisia piilolinssityyppejä Kertakäyttöpiilolinssit Kertakäyttöpiilolinssejä käytetään yhden päivän ajan, ja ne heitetään illalla pois. Erittäin helppoa ja hygieenistä esimerkiksi matkalla. Pehmeät kertakäyttöpiilolinssit korjaavat näköä välillä -12.00 D - +6.00 D. Kertakäyttöpiilolinssejä löytyy nykyisin useimpiin näönkorjaustarpeisiin. Jatkuvakäyttöiset piilolinssit Jatkuvakäyttöisiä piilolinssejä voi käyttää jopa 30 päivää yhtäjaksoisesti, myös nukkuessa. Ne korjaavat näköä välillä -12.0 D - +8.0 D. Kuukausipiilolinssit Yhtä paria kuukausipiilolinssejä käytetään noin kuukausi. Ne puhdistetaan ja desinfioidaan joka ilta. Ne korjaavat näköä välillä -20.0 D - +10.0 D. Vuosi- ja puolivuotispiilolinssit Yhtä paria vuosi- ja puolivuotispiilolinssejä käytetään 6-12 kuukauden ajan. Ne tulee puhdistaa ja desinfioida joka päivä. Niiden voimakkuusskaala on suurempi kuin lyhytkäyttöisillä piilolaseilla. Kovat piilolinssit Kovat piilolinssit voivat korjata lähes kaikentyyppiset näönkorjaukset ja sopivat hyvin, jos silmien taittovirhe on suuri. Koviin piilolinsseihin tottuminen kestää kauemmin kuin pehmeisiin linsseihin tottuminen, mutta ne sopivat myös kuivasilmäisille. Monitehopiilolinssit Monitehopiilolinssien erityishionnan ansiosta linsseillä näkee kaikilla etäisyyksillä. Sekä kertakäyttöpiilolinssit että kuukausipiilolinssit on mahdollista saada monitehoisina. Tooriset piilolinssit Tooriset piilolinssit korjaavat hajataittoisuutta. Niitä on saatavana sekä kuukausi- että kertakäyttöpiilolinsseinä.

Avainsanat: