Digia jatkaa vahvan kasvun polulla

Digia jatkaa vahvan kasvun polulla [Lehdistötiedote, Helsinki, 2002-09-05] - - Symbian(TM) käyttöjärjestelmään perustuvia ohjelmistoja matkapuhelinvalmistajille maailmanlaajuisesti kehittävän Digia Oy:n vahva kasvu jatkuu. Kahdeksan kuukauden liikevaihto oli 7.8 milj. Euroa (+97 %, 2001), liiketuloksen ja kassavirran ollessa positiivinen. Liiketoiminnan kasvun myötä yhtiö on asettanut tavoitteekseen rekrytoida yli 35 ohjelmistokehittäjää ja - asiantuntijaa vuoden loppuun mennessä. "Olemme tämän vuoden aikana palkanneet jo lähes 40 ohjelmistoasiantuntijaa ja suotuisa kehitys jatkuu myös vuoden loppua kohti. Tavoitteenamme on lisätä organisaatiomme henkilöstön määrää eri toimipaikoillamme Suomessa", kertoo Digian henkilöstöjohtaja Ari Hyvönen. Tällä hetkellä Digiassa työskentelee yli 190 henkilöä. Yritys kehittää Symbian käyttöjärjestelmää hyödyntäviin älypuhelimiin liittyviä ohjelmistoja. Yrityksen osaamisalueet ulottuvat laitteen sisäisestä matalan tason ohjelmistosuunnittelusta ylemmän tason sovelluskehitykseen. Päätelaitekeskeinen strateginen liiketoiminnan linjaus on toteutunut onnistuneesti ja yhtiön asiakkuudet ovat kasvaneet merkittävästi. "Digia on kuluneen vuoden aikana onnistunut luomaan useita merkittäviä kansainvälisiä laitevalmistaja-asiakkuuksia. Kasvun jatkuessa tulemme yhä enemmän keskittymään ydinosaamisalueemme ylläpitämiseen, vahvistamiseen ja kehittämiseen", kertoo Digian toimitusjohtaja Jari Mielonen. "Symbian käyttöjärjestelmää tukevien laitevalmistajien ja ohjelmistokehittäjien tulevaisuus osoittaa hyvää kehitystä jatkossakin, sillä laajoille kohderyhmille suunnattujen laitteiden markkinoille tulo on vasta alkamassa. Meillä on erittäin hyvä asema kasvaa ja kehittyä maailman johtavana riippumattomana Symbian-ohjelmistotalona", Mielonen jatkaa. Lisätietoja: Jarkko Virtanen, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Digia Oy Puh. 040 7593 603, sähköposti: jarkko.virtanen@digia.com Digia Oy suunnittelee ja kehittää Symbian(TM) käyttöjärjestelmään perustuvia ohjelmistoja matkapuhelinvalmistajille maailmanlaajuisesti. Yrityksen laaja-alainen kokemus ja teknologiaosaaminen auttaa laitevalmistajia kehittämään ja julkaisemaan tuotteet markkinoille parhaassa mahdollisessa aikataulussa ja kustannustehokkaasti. Rakennamme langatonta tulevaisuutta yhdessä yritykseen sijoittaneiden yhtiöiden kanssa. Näihin kuuluvat Bayview 2000, Cisco Systems, Eqvitec Partners, General Electric, Intel, Investor AB, Sonera ja Sony. Lisätietoja: www.digia.com. Digia ja Digia-pohjaiset merkit ja logot ovat Digian tavaramerkkejä. Muut mainitut nimet voivat olla haltijoidensa tavaramerkkejä. ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/05/20020905BIT00540/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/05/20020905BIT00540/wkr0002.pdf