• SysOpen Digia/

Digia nopeuttaa älypuhelimien ja operaattoripalvelujen differointia Symbian-käyttöjärjestelmässä ja Texas Instruments OMAP™ -prosessoriarkkitehtuurissa

[Lehdistötiedote, Cannes, 14. helmikuuta 2005] – Digia, johtava Symbian OS ja Series 60 -pohjaisten ohjelmistointegraatiopalvelujen tuottaja, julkisti tänään kokonaisvaltaisen Digia®D-Pack sovellus-ja differointikokonaisuuden, joka tukee Texas Instrumentsin (TI) OMAP -sovellusprosessoreita. Julkistettu sovellus-ja differointikokonaisuus on suunnattu Symbian –käyttöjärjestelmää hyödyntäviin puhelimiin, jotka pohjautuvat TI OMAP –prosessoriarkkitehtuuriin tuoden laitevalmistajille ja operaattoreille uuden tehokkaan tavan personoida tuotteitaan ja palveluitaan loppukäyttäjille. Digia®D-Pack tarjoaa laajan valikoiman korkealaatuisia ja tuotantovalmiita sovelluksia ja ohjelmistokomponentteja, jotka on suunniteltu erityisesti rikastamaan Symbian –käyttöjärjestelmään pohjautuvien älypuhelimien toiminnallisuutta. Tuoteperhettä hyödyntymällä laitevalmistajat ja palvelun tarjoajat voivat räätälöidä erilaisia viestintäpalveluita asiakkailleen. TI OMAP teknologiakeskuksena Digia tukee TI:n palveluita tarjoamalla kokonaisvaltaisia ohjelmistokehityspalveluita ja systeemi-integraatiota yhteisille laitevalmistaja-asiakkaillle. Inka Luotola, myynti- ja markkinointijohtaja sanoo: ”Suoritusoptimoitu ja korkealaatuinen Digia D-Pack on esimerkki laajasta Symbian OS –käyttöjärjestelmän ja Series 60 –ohjelmistoympäristön osaamisestamme. Arvostamme yhteistyötä Texas Instrumentsin kanssa. Yhteiset laitevalmistaja– ja operaattoriasiakkaat hyötyvät nopeutuvasta markkinoille tulosta ja differointieduista.” Paul Werp, Cellular Systems Marketing Director, Texas Instruments kertoo: “Digia on ollut TI:n Independent OMAP Technology Center –verkoston arvostettu jäsen sen perustamisesta lähtien. Digian älypuhelinohjelmistoihin kuuluva Digia®D-Pack tarjoaa selkeää lisäarvoa nopeuttamalla matkapuhelinvalmistajien ja operaattoreille tarjottavien sovellusten markkinoilletuloa.” Lisätietoja Digialla antaa: Inka Luotola, myynti- ja markkinointijohtaja, Digia Oy Puh. +358 40 5040 605, e-mail: inka.luotola@digia.com Digia: Digia on maailman johtavia älypuhelinjärjestelmien kehittäjiä, joka tarjoaa tuotteita ja palveluja matkapuhelin- ja laitevalmistajille sekä palveluntarjoajille maailmanlaajuisesti. Digia tarjoaa asiakkailleen korkealaatuisia sopimussuunnittelupalveluja ja teknologiaratkaisuja älypuhelimia varten sekä ohjelmistojen suunnittelu- ja kehityspalveluja. Lisätietoa www.digia.com © Digia ja Digia-pohjaiset merkit ja logot ovat Digian rekisteröityjä tavaramerkkejä. Muut mainitut tavaramerkit ovat kukin omistajansa omaisuutta.