• SysOpen Digia/

Digia®Quality Kit tuoteperhe laajenee tukemaan Series 60 -ohjelmistoympäristön uusia toiminnallisuuksia

Lehdistötiedote, Helsinki 14.02.2005 -- Digia, johtava Symbian OS ja Series 60 -pohjaisten ohjelmistointegraatiopalvelujen tuottaja, on tänään julkistanut Digia®Quality Kit version, joka tukee aiemmin tänään Cannesin 3GSM World Congressissa Nokian julkistamaa Series 60 –ohjelmistoympäristön versiota 3.

Nyt Digian julkistama uusi versio tuo Series 60 ohjelmistokehitykseen ja integroinnin testaukseen uutta helppoutta, lisää ohjelmistokehitystyön mitattavuutta sekä mahdollistaa Digia®Quality Kit:in täyden hyödyntämisen Series 60 lisensoijien tulevissa älypuhelimien kehityshankkeissa. Digia®Quality Kit:in uusi versio on suunnattu älypuhelinvalmistajille, jotka hyödyntävät Series 60 –ohjelmistoympäristöä laitekehityksessään. Päivitetty versio tukee kokonaisuudessaan uusinta Symbian -käyttöjärjestelmää ja Series 60 versio kolmen ohjelmistoympäristön tietoturvamodifikaatioita, EKA2:ta sekä skaalautuvaa käyttöliittymää. Tukeminen käyttöjärjestelmätasolla tarjoaa käyttövarman ja laajasti hyväksytyn työkalun Series 60 lisensoijien ja heidän yhteistyökumppaneittensa tuotekehitykseen; mahdollistaen paremman projektinhallinnan, yhtenäiset kehityskäytännöt sekä automatisoitut testausympäristöt. Saavutettu hyöty on näin ollen lisääntynyt tuottavuus Series 60 versio kolme –ohjelmistöympäristöön pohjautuvien älypuhelimien ohjelmistokehitysprojekteissa. Digian teknologiajohtaja Kai Tulonen kertoo: "Digia®Quality Kit helpottaa nyt Series 60 lisensoijien taakkaa testauksen ja integrointityön osalta automatisoiden suuren osan puhelinkehitysohjelmien testauksesta. Series 60 versio kolmen tukeminen on osa uutta laajentunutta palvelukokonaisuuttamme laitevalmistajille. Series 60 osaamiskeskuksena Digia tukee Series 60 –ohjelmistoympäristöä tarjoten kokonaisvaltaisia ohjelmistoratkaisuja ja systeemi-integraatiopalveluita matkapuhelinvalmistajille.” Lisätietoja: Laurent Chollat, Tuotepäällikkö, Digia Puh. +358 40 7757 602, sähköposti: laurent.chollat@digia.com Jarkko Virtanen, Markkinointi– ja Viestintäjohtaja, Digia Puh. +358 040 7593 603, sähköposti: jarkko.virtanen@digia.com Digia: Digia on maailman johtava älypuhelinjärjestelmien kehittäjä, joka tarjoaa tuotteita ja palveluja matkapuhelin- ja laitevalmistajille sekä palveluntarjoajille maailmanlaajuisesti. Digia tarjoaa asiakkailleen korkealaatuisia älypuhelin sopimussuunnittelupalveluja ja teknologiaratkaisuja sekä ohjelmistojen suunnittelu- ja kehityspalveluja. Lisätietoja www.digia.com Digia®QualityKit: Digia®Quality Kit 3.0 on suunnattu projektipäälliköille, ohjelmistokehittäjille ja testausinsinööreille Symbian ympäristössä. Tarjoamalla työkalun automatisoituun testaukseen yksikkö– ja modulitestauksesta funktionaaliseen testaukseen Symbian ohjelmistokehittäjille, Digia auttaa laitevalmistajia ja ohjelmistokehittäjiä saavuttamaan korkean laadun ja tuotteiden optimoidun markkinoilletulon. * Lisätietoa tuotteen saatavuudesta, sales@digia.com. Series 60 ohjelmistoympäristö: Symbian käyttöjärjestelmälle kehitetty Series 60 ohjelmistoympäristö on johtava älypuhelin ohjelmistoympäristö maailmassa. Sen ovat lisensoineet johtavat matkapuhelinvalmistajat maailmassa, kuten LG Electronics, Lenovo, Nokia, Panasonic, Samsung, Sendo ja Siemens. Series 60 ohjelmistoympäristön joustavuus mahdollistaa useat prosessoriympäristöt ja ohjelmistojen kokoonpanon. Tämä on osoitettavissa useissa markkinoilla olevista Series 60 puhelimista. Palkitun käyttöliittymän, laajan mobiilipalvelujen tukemisen ja innovatiivisuuden kautta Series 60 –ohjelmistoympäristö tarjoaa avoimen ja skaalautuvan liiketoimintaympäristön mobiilioperaattoreille ja ohjelmistokehittäjille. www.series60.com tarjoaa päivitetyn informaation Series 60 –ohjelmistoympäristöstä, laitteista ja yhteisöstä. Palvelu on nyt myös avoinna XHTML –muodossa.