• TactoTek Oy/

Strateginen yhteistyösopimus: Novem tuo TactoTekin® muoviin valetun rakenteellisen elektroniikan (IMSE™) luksusautojen sisätilaratkaisuihin

Elektroninen toiminnallisuus sulautuu saumattomasti sisustukseen, yhdistäen toiminnallisuuden ja tyylikkyyden

OULU, SUOMI / VORBACH, SAKSA (28. kesäkuuta, 2018) – TactoTek™, muoviin valetun rakenteellisen elektroniikan (IMSE™) markkinajohtaja, ja Novem, maailman johtava autoteollisuuden korkealaatuisten toiminnallisten sekä visuaalisten sisätilaratkaisujen toimittaja, ilmoittivat tehneensä monivuotisen sopimuksen IMSE-ratkaisujen tuomiseksi tulevaisuuden automalleihin. Yhteistyö mahdollistaa yksiosaisten, elektronisesti toiminnallisten ja korkealaatuisten sisustuselementtien tuomisen tulevaisuuden luksusautoihin.

"Novem toimittaa innovatiivisia sisustusosia huippumerkeille, kuten Audille, BMW:lle, Daimlerille, GM:lle ja Toyotalle. TactoTekin IMSE-teknologian avulla voimme integroida elektronista toiminnallisuutta, kuten erilaisia säätimiä, meidän korkealaatuisiin pintaratkaisuihimme. Näin toiminnallisuus yhdistyy saumattomasti sisustukseen, mahdollistaen tyylikkäitä ja toimivia ratkaisuja", kommentoi Novem Groupin varatoimitusjohtaja Markus Wittmann. "Viemme IMSE-teknologialla varusteltuja sisätilaratkaisuja OEM-kumppaneillemme, sekä kehitämme aktiivisesti uusia käyttökohteita yhteistyössä TactoTekin kanssa.”

Autojen sisätilaratkaisuissa IMSE-ratkaisujen ohuus, yksiosaisuus ja rakenteellinen toiminnallisuus ovat ylivertaiset. Ne mahdollistavat täysin uusien sisustuselementtien muuttamisen toiminnallisiksi, ne suoraviivaistavat eri osien kokoonpanoa, sekä yksinkertaistavat asennusta verrattuna perinteiseen elektroniikkaan.

"Sitä mukaa kun teolliset muotoilijat tutustuvat paremmin IMSE-teknologian mahdollisuuksiin, tulemme näkemään huikeita uusia sovelluskohteita”, toteaa TactoTekin toimitusjohtaja Jussi Harvela. "Autojen elektronisten toimintojen, kuten istuin- tai peilisäätimien sekä NFC-antennien, integroiminen autojen sisätilaratkaisuihin tulee edustamaan merkittävää osuutta projekteistamme autoteollisuuden puolella. Toiminnallisuuden huomaamattomuus silloin kun sitä ei tarvita ja toisaalta esiintuominen tarvittaessa tulee olemaan kasvava trendi myös autoteollisuuden ulkopuolella, kuten kodinkonepuolella.”

Nyt julkistettu monivuotinen strateginen kumppanuus Novemin kanssa on Tactotekille tärkeä edistysaskel luksusautojen sisätilaratkaisujen kehittämiseen. Siitä syystä TactoTek tulee vahvistamaan tukeaan paikallisella Saksan tiimillään uusien hankkeiden mahdollisimman sujuvaksi edistämiseksi.

Tietoja TactoTekistä:

TactoTek kehittää maailmanlaajuisesti ainutlaatuista rakenteellista elektroniikkaa, joka mahdollistaa painetun elektroniikan ja eri komponenttien integroimisen ruiskuvaletun kolmiulotteisen muovirakenteen sisään. Yritys tarjoaa työkalut ja osaamisen uudenlaisen elektroniikan tuotantovalmiiden prototyyppien suunnitteluun sekä skaalautuvaan massatuotantoon muun muassa auto- ja kodinkoneteollisuuden sekä puettavan elektroniikan tarpeisiin. TactoTekin rahoittajia ovat suomalainen pääomasijoitusyhtiö Conor Venture Partners, Ascend Capital Partners, Faurecia Ventures, Plastic Omnium, Nanogate, kiinalainen Leaguer VC, VTT Ventures, Business Finland, EU:n Horizon 2020 -ohjelma sekä yksityiset enkelisijoittajat.Lisätietoja www.tactotek.com.

Kuvia medialle: