Yongsan lisää älykkyyttä autojen sisäpintoihin TactoTekin® IMSE™-teknologialla

Maailmanlaajuinen auton sisäosien valmistaja tehostaa suunnitteluosaamistaan muoviin valetulla rakenteellisella elektroniikalla.

OULU, SUOMI/ULSAN, KOREA (16.12.2019) – Oululainen TactoTek ja korealainen Yongsan ovat julkistaneet, että Yongsan myy ja markkinoi tulevaisuudessa ajoneuvojen sisäosia, joiden valmistuksessa hyödynnetään TactoTekin IMSE™-teknologiaa. Sopimuksen mukaan Yongsan kehittää ja validoi ratkaisuja useisiin käyttötarkoituksiin, kuten esimerkiksi istuimiin, paneeleihin, häikäisysuojiin ja nahkaverhoiltuihin osiin.

Yongsan on tunnettu autoteollisuuden alihankkija, jolla on tuotantolaitoksia Etelä-Koreassa, Intiassa, Kiinassa, Japanissa, Vietnamissa, Meksikossa ja Yhdysvalloissa. Näistä tuotantolaitoksista käsin yritys palvelee asiakkaitaan maailmanlaajuisesti. ”TactoTekin IMSE-teknologia tukee suunnitteluvisiotamme sekä sitoutumistamme ympäristöystävällisiin tuotteisiin ja prosesseihin. Odotamme, että saamme hyviä tuloksia uusilla tuotteillamme päästessämme soveltamaan IMSE-teknologiaa useilla eri osa-alueilla autojen sisäosien suunnittelussa”, toteaa Yongsanin toimitusjohtaja ja tuotekehitysjohtaja Jaedock Yoo.  ”Asiakkaamme haluavat hyvin muotoiltua ja toiminnallista elektroniikkaa kaikkialle auton sisätiloihin. IMSE-teknologian avulla voimme integroida näitä ominaisuuksia sellaisiin paikkoihin, joita perinteisellä elektroniikalla ei voi toteuttaa. IMSE-osien rakenne vähentää huomattavasti muovin käyttöä. Osien valmistus perustuu vähän saastuttaviin ja lisäarvoa tuottaviin tuotantoprosesseihin.”

TactoTek kehittää, teollistaa ja lisensioi IMSE™-teknologiaa, jossa painettu elektroniikka ja erilaiset komponentit integroidaan ruiskuvaletun kolmiulotteisen rakenteen sisään. Pintaviimeistelyt vaihtelevat muovista tyylikkäisiin luonnonmateriaaleihin kuten puuhun. Yritys tarjoaa teknologiaansa lisensioitavaksi kahtena tuotteena, joita ovat IMSE Designer™ IMSE-osien suunnitteluun ja IMSE Builder™ IMSE-osien massatuotantoon, testaukseen ja laadunvarmistukseen. Autoteollisuudessa TactoTekin lisenssiasiakkaat massatuottavat IMSE-osia.

“Yongsan on arvostettu autojen sisäosien valmistaja. Heidän menestyksekäs suunnittelu- ja valmistusosaamisensa heijastuu yrityksen kasvavassa maailmanlaajuisessa liiketoiminnassa. Olemme erittäin iloisia siitä, että he puhuvat IMSE-teknologiaamme sisältävien ratkaisujen puolesta”, toteaa TactoTekin toimitusjohtaja Jussi Harvela.

Jussi Harvela, toimitusjohtaja, jussi.harvela@tactotek.com,+358 40 5005445

TactoTek kehittää maailmanlaajuisesti ainutlaatuista rakenteellista elektroniikkaa, joka mahdollistaa painetun elektroniikan ja eri komponenttien integroimisen ruiskuvaletun kolmiulotteisen muovirakenteen sisään. Yritys tarjoaa työkalut ja osaamisen uudenlaisen elektroniikan tuotantovalmiiden prototyyppien suunnitteluun sekä skaalautuvaan massatuotantoon muun muassa auto- ja kodinkoneteollisuuden sekä puettavan elektroniikan tarpeisiin. TactoTekin rahoittajia ovat suomalainen pääomasijoitusyhtiö Conor Venture Partners, Ascend Capital Partners, Faurecia Ventures, Plastic Omnium, Nanogate, Leaguer VC, VTT Ventures, Business Finland, EU:n Horizon 2020 -ohjelma sekä yksityiset enkelisijoittajat. Lisätietoja www.tactotek.com.

Avainsanat: