• Tallink Silja Oy/

AS Tallink Grupp kuljetti yli puoli miljoonaa matkustajaa maaliskuussa - Kasvu oli suurinta reiteillä Suomi-Ruotsi, Suomi-Viro ja Ruotsi-Latvia

AS Tallink Grupp kuljetti yhteensä 550 358 matkustajaa maaliskuun aikana, mikä on kaksi prosenttia enemmän kuin edellisenä vuonna. Henkilöautojen määrä kasvoi kahdeksalla prosentilla.

Kasvu oli suurinta reiteillä Suomi-Ruotsi, Suomi-Viro ja Ruotsi-Latvia. Vastaavat matkustajamäärät olivat Suomi-Ruotsi 216 949 (+6), Suomi-Viro 242 366 (+3 %) ja Ruotsi-Latvia 27 864 (+10 %).

- Matkustajamäärien kasvu Suomi-Ruotsi- ja Suomi-Viro-liikenteessä on osoitus siitä, että asiakkaat arvostavat hyvää laivastoamme, joustavia aikatauluja sekä matkustusmukavuutta. Toimivan varausjärjestelmämme ja osaavan henkilökuntamme ansiosta uskomme vahvasti positiivisen kehityksen jatkuvan koko kevään ajan, toteaa Tallink Silja Oy:n myyntijohtaja Pasi Näkki.

Ruotsin ja Viron välillä yhtiö kuljetti 57 355 matkustajaa (-12 %) ja Suomen ja Saksan välillä 5 824 matkustajaa (-37 %). Saksan-liikenteen tulos on seurausta syyskuussa tehdystä muutoksesta, jolloin siirryttiin kahteen alukseen aikaisemman kolmen sijaan.

Myös kuljetettujen henkilöautojen määrä kasvoi viime kuussa. Henkilöautoja kuljetettiin yhteensä 55 008 kpl (+ 8 %). Rahtiyksiköiden määrä väheni 25 prosentilla 20 738 yksikköön.