Baltic Princess palaa Turku-Kapellskär-reitille ja talviaikatauluun 22.8.2023 alkaen

Baltic Princess palaa kesäkauden jälkeen liikennöimään jälleen Turku-Kapellskär-reitille ja siirtyy talviaikatauluun aiemmasta tiedosta poiketen jo 22.8.2023 alkaen. Laivan oli määrä palata liikennöimään Kapellskäriin talviaikataululla vasta 4.9.2023 alkaen, mutta reitti- ja aikataulumuutosta on päätetty aikaistaa asiakkailta tulleiden toiveiden mukaisesti kahdella viikolla.

Baltic Princess on kesäkaudella liikennöinyt Tukholmaan, sillä reittimatkustajia ja erityisesti autolla Tukholmaan matkustavia on ollut enemmän kuin talvikaudella. Talvikaudella matkustajat tekevät pääasiassa risteilyä, ja viime talvena käyttöönotettu uusi aikataulu mahdollistaa pidemmän ajan laivalla lähtöiltana ja vastaavasti aiemman paluun Turkuun paluupäivänä.

Muutoksena viime talveen Baltic Princess pysähtyy Ahvenanmaalla Långnäsin sijaan Maarianhaminassa Kapellskär-Turku-paluumatkalla. Näin matkustajien on mahdollista tehdä myös Risteily+hotellimatka, jolla pääsee nauttimaan sekä risteilystä että hotellilomasta Maarianhaminassa tai muualla Ahvenanmaalla.

”Talviaikataulu on saanut paljon kiitosta matkustajiltamme. Aikaisempi lähtö Turusta ja paluu hyvissä ajoin takaisin tarjoaa matkustajille enemmän aikaa nauttia laivan kattavista palveluista ja viihteestä lähtöiltana. Pysähdys Långnäsin sijaan Maarianhaminassa on myös toivottu muutos, sillä Maarianhamina on Ahvenanmaan suosituin turistikohde”, kommentoi Tallink Silja Oy:n Turun aluejohtaja Nina Honkaranta.

Baltic Princessin aikataulu 22.8.2023 – 31.5.2024:

• klo 18.30 lähtö Turusta
  • klo 23.20–23.30 pysähdys Långnäsissä
  • klo 6.00 saapuminen Kapellskäriin (Ruotsin aikaa)
  • klo 7.00 lähtö Kapellskäristä (Ruotsin aikaa)
  • klo 10.30–10.35 pysähdys Maarianhaminassa
  • klo 16.30 saapuminen Turkuun

Lisätietoa medialle antavat:
Tallink Silja Oy, Turun aluejohtaja Nina Honkaranta, 0400 441 505, nina.honkaranta@tallinksilja.com
Tallink Silja Oy, viestinnän asiantuntija Armi Laine, 045 6356 870, armi.laine@tallinksilja.com

Tallink-konserni on yksi pohjoisen Itämeren alueen suurimmista matkustaja- ja rahtiliikennevarustamoista. Yrityksellä on yhteensä 15 alusta ja se liikennöi Tallink- ja Silja Line -brändeillä useilla reiteillä. Tallink-konserni työllistää noin 4 900 henkilöä Suomessa, Virossa, Ruotsissa, Latviassa ja Saksassa. Vuonna 2022 yhtiö kuljetti noin 5,5 miljoonaa matkustajaa ja lähes 410 000 rahtiyksikköä. AS Tallink Grupp on listattu Tallinnan ja Helsingin pörssissä. www.tallink.com