Baltic Princess siirtyy takaisin Turku-Tukholma-reitille 22.5.-3.9.2023

Tallink Siljan Baltic Princess palaa liikennöimään Turku-Maarianhamina-Tukholma-reitille kesäkaudeksi 22.5.-3.9.2023. Tukholman reitti palvelee sujuvammin reittimatkustajia, automatkustajia sekä kesäkauden kansainvälisiä matkustajia. Laiva on liikennöinyt syyskuusta 2022 alkaen Turku-Långnäs-Kapellskär-reitillä.

”Kesäkaudella Turun-reitillä on paljon automatkustajia, jotka jatkavat matkaansa kohti Eurooppa tai Etelä-Ruotsia ja joille on tärkeää päästä suoraan juuri Tukholmaan. Kesäisin laivoillamme matkustaa myös kansainvälisiä matkustajia, joille kyseinen reitti on osa heidän Euroopan kiertomatkaansa. Tänä kesänä on odotettavissa matkustajia erityisesti Aasiasta, Keski-Euroopasta ja Amerikasta”, kertoo Tallink Siljan kaupallinen johtaja Kalle Katajainen.

Talvikaudella Turun reitin Baltic Princessin matkustajista noin 95 prosenttia on suomalaisia 22 h -risteilymatkustajia, jotka eivät poistu laivalta risteilyn aikana. Kesäkaudella laivalla matkustaa sen sijaan myös automatkustajia, reittimatkustajia sekä kansainvälisiä matkustajia.

”Kokeilimme tänä vuonna ensimmäisen kerran muuttaa talvikaudelle reitin kohteeksi Kapellskärin Tukholman sijasta. Olemme erittäin tyytyväisiä reitin tulokseen. Risteilymatkustajat ovat olleet erittäin tyytyväisiä talvikauden uuteen aikatauluun, joka on mahdollistanut pidemmän illan laivalla nauttien laivan monipuolisista palveluista ja toisaalta aikaisemman paluun takaisin Turkuun. Olemme saaneet paljon positiivista palautetta myös Ahvenanmaan matkustajilta paremmasta aikataulusta”, Katajainen sanoo.

Baltic Princess palaa Turku-Långnäs-Kapellskär-reitilleen jälleen 4.9.2023.

Baltic Princessin aikataulu kesäkaudella 22.5.-3.9.2023:

• Lähtö Turusta klo 20.15
  • Pysähdys Långnäsissä klo 00.40
  • Saapuminen Tukholmaan klo 6.10 (Ruotsin aikaa)
  • Lähtö Tukholmasta klo 7.10 (Ruotsin aikaa)
  • Pysähdys Maarianhaminassa klo 13.35
  • Saapuminen Turkuun klo 19.15

Baltic Princessin aikataulu talvikaudella 4.9.2023 alkaen:

• Lähtö Turusta klo 18.30
  • Pysähdys Långnäsissä klo 23.20
  • Saapuminen Kapellskäriin klo 6.00 (Ruotsin aikaa)
  • Lähtö Kapellskäristä klo 7.15 (Ruotsin aikaa)