Ferry Terminal -yhteisterminaalihanke Turussa etenee Turun kaupunginhallituksen käsittelyyn

Tallink Siljan, Viking Linen ja Turun Sataman yhteisterminaalihanke etenee, ja Turun kaupunginhallitus käsittelee hanketta maanantaina 31.5.2021. Mittavan Ferry Terminal -hankkeen tarkoituksena on rakentaa uusi yhteinen matkustajaterminaali Tallink Siljalle ja Viking Linelle. Yhteisterminaalin on suunniteltu valmistuvan joulukuussa 2025.

Maanantaina 31.5.2021 kokoontuvalle kaupunginhallitukselle esitetään, että Turun Satama voi käynnistää 172 miljoonan euron suuruisen hankkeen rahoitusjärjestelyt. Kaupunginvaltuustoon Ferry Terminal -hanke on tarkoitus viedä 14.6.2021.

Molemmilla Turku-Tukholma -liikennettä harjoittavilla Tallink Siljalla ja Viking Linella on käytössään tällä hetkellä oma terminaali Turun kaupungin vuokramaalla. Niiden vuokrasopimukset ovat päättymässä vuoden 2025 lopussa.

Lisätietoa Turun kaupungin tiedotteessa:

Tallink Silja Oy on osa AS Tallink Gruppia, joka on yksi Itämeren alueen suurimmista matkustaja- ja rahtiliikennevarustamoista. Yhtiön laivat liikennöivät Suomesta Tallink-brändin alla Helsingistä Tallinnaan ja Silja Line-brändin alla Helsingistä ja Turusta Ahvenanmaan kautta Tukholmaan. Tallink Silja Oy toimii Helsingissä ja Turussa sekä tytäryhtiö Sally Ab Maarianhaminassa. Yritys työllistää maalla noin 250 ja merellä noin 700 henkilöä. AS Tallink Grupp on listattu Tallinnan pörssissä vuodesta 2005 ja Helsingin pörssissä joulukuusta 2018 alkaen. www.tallinksilja.fi