Helsinki-Tukholma-reitillä jälleen kaksi Tallink Siljan laivaa 16.2.2023 alkaen

Tallink Silja liikennöi jälleen päivittäin Helsingistä Tukholmaan 16.2.2023 alkaen, kun Silja Serenaden ja Silja Symphonyn telakoinnit valmistuvat. Laivat telakoitiin suunnitellusti Turun korjaustelakalla Naantalissa 18.1.-16.2.2023 välisenä aikana. Telakointien aikana Tallink Silja on liikennöinyt reittiä yhdellä laivalla.

Telakointien aikana laivoille on tehty erilaisia teknisiä huoltotöitä. Esimerkiksi Silja Serenadella uusittiin komentosillan navigointijärjestelmä. Lisäksi laivan potkureihin asennettiin EnergoProFin-laitteisto, joka lisää laivan energiatehokkuutta ja vähentää polttoaineenkulutusta. Matkustajatiloissa muun muassa uusittiin kokolattiamattoja, Commodore Loungen lattia ja saunat, kylpyläosaston suihkutilat sekä remontoitiin Executive Suitea. Silja Symphonylla Mundo-ravintola muutettiin Fast Lane -ravintolaksi.

Laivat ovat valmiina vastaanottamaan talvilomalaisia tulevien viikkojen aikana. Talvilomaviikkojen aikana laivoilla on entistä enemmän ohjelmaa lapsille ja perheille, tähtiartisteja sekä muuta viihdettä. Mukana perheitä viihdyttämässä ovat myös Tallink Siljan oma maskotti Harri Hylje sekä Muumi.

Lisätietoja medialle antaa:
Tallink Silja Oy, viestintäjohtaja Marika Nöjd, 0400 207 704, marika.nojd@tallinksilja.com

Tallink-konserni on yksi pohjoisen Itämeren alueen suurimmista matkustaja- ja rahtiliikennevarustamoista. Yrityksellä on yhteensä 15 alusta ja se liikennöi Tallink- ja Silja Line -brändeillä useilla reiteillä. Tallink-konserni työllistää noin 5 500 henkilöä Suomessa, Virossa, Ruotsissa, Latviassa ja Saksassa. Vuonna 2022 yhtiö kuljetti noin 5,4 miljoonaa matkustajaa ja lähes 410 000 rahtiyksikköä. AS Tallink Grupp on listattu Tallinnan ja Helsingin pörssissä. www.tallink.com