Keittiömestari Matti Jämsén nimitetty vastaamaan Silja Linen laivojen ravintoloista

Keittiömestari Matti Jämsén on nimitetty vastaamaan Silja Linen laivojen ravintoloista 15.2.2016 alkaen. Head of Restaurant Services Jämsén vastaa sekä Helsinki-Tukholma että Turku-Tukholma-reittien laivojen ravintoloista ja ruokatarjonnan kehittämisestä. Laivoilla on yhteensä 18 ruokaravintolaa, 4 kahvilaa, 26 baaria ja 4000 asiakaspaikkaa.

Matti Jämsén on työskennellyt aiemmin muun muassa kokkina Chez Domniquessa, keittiömestarina Fishmarketissa sekä keittiöpäällikkönä G.W.Sundsmanissa.

Tallink Silja ja Matti Jämsén ovat tehneeet yhteistyötä Bocuse d’Or-kilpailuissa: vuonna 2011 hän sijoittui viidenneksi ja vuonna 2015 neljänneksi. Jämsén on myös suunnitellut vuonna 2012 ja vuonna 2014 Silja Linelle seitsemän ruokalajin Menu Signaturen laivojen Bon Vivant -ravintoloihin . Matti Jämsén on voittanut urallaan myös hienoja titteleitä: hän oli Suomen Vuoden kokki 2005, voitti Islannissa Food and Fun -kilpailun vuonna 2011 sekä valittiin Suomen Gastronomian Akatemian järjestämässä äänestyksessä Kokkien Kokiksi vuonna 2015.

Lisätietoja antavat:

Head of Restaurants Services Matti Jämsén, 0400 729099
Viestintäjohtaja Marika Nöjd, 0400 207 704, marika.nojd@tallinksilja.com

Tallink Silja Oy on osa AS Tallink Gruppia, joka on yksi Itämeren alueen suurimmista matkustaja- ja rahtiliikennevarustamoista. Yhtiön laivat liikennöivät Suomesta Tallink-brändin alla Helsingistä Tallinnaan ja Silja Line-brändin alla Helsingistä ja Turusta Ahvenanmaan kautta Tukholmaan. Tallink Silja Oy toimii Helsingissä, Turussa, Tampereella ja tytäryhtiö Sally Ab Maarianhaminassa. Yritys työllistää maalla noin 500 ja merellä noin 1000 henkilöä. AS Tallink Grupp on listattu Tallinnan pörssissä.

Avainsanat:

Pikafaktat