Maailman ensimmäinen laivalla sijaitseva BURGER KING® -ravintola Tallink Starille

Maailman ensimmäinen merellä seilaava BURGER KING® -ravintola avataan Tallinkin Star-pikalaivalle Helsinki–Tallinna-reitille vuoden 2016 alkupuolella. AS Tallink Gruppin ja Restel Oy:n edustajat allekirjoittivat sopimuksen eilen Helsingissä.

AS Tallink Gruppin johtokunnan jäsenen Lembit Kitterin mukaan BURGER KING® -ravintolakonseptin valintaan pikalaivalle vaikutti tuotteiden samankaltaisuus. ”Sekä Tallink Shuttle -laivat että BURGER KING® -ravintolat tarjoavat asiakkaille nopeita, luotettavia ja korkealuokkaisia palveluja. Pikalaivojemme matkustusaika on vain kaksi tuntia, joten maailmanlaajuinen pikaruokakonsepti tarjoaa mieluisan vaihtoehdon matkustajillemme”, Kitter sanoo.

Restel Oy:n toimitusjohtaja Mikael Backman toteaa, että yhtiö on erittäin iloinen yhteistyöstä AS Tallink Gruppin kanssa ja odottaa innolla maailman ensimmäisen laivalla sijaitsevan BURGER KING® -ravintolan avaamista. ”Nämä kaksi vahvaa brändiä täydentävät toistensa palvelutarjoomaa. BURGER KING® -ravintola sopii erinomaisesti nopean matkustamisen Helsinki–Tallinna-reitille, jolla uskomme olevan kysyntää liekillä grillatuille ja asiakkaiden toiveiden mukaan valmistettaville hampurilaisillemme“, kertoo Restelin toimitusjohtaja Mikael Backman.

BURGER KING® -ravintola rakennetaan Star-laivalle alkuvuoden telakoinnin aikana, ja ravintola avataan ensimmäisen vuosineljänneksen aikana. Ravintola rakennetaan 9. kannelle Quick&Easy-ravintolan tilalle, jossa on ollut tarjolla pizzoja ja hampurilaisia. BURGER KING® -ravintolaan tulee lähes 300 asiakaspaikkaa, mutta take away -palvelun myötä tuotteita on mahdollista nauttia laivan muissakin tiloissa. Ravintolan työntekijät koulutetaan ja perehdytetään ravintolaketjun kansainvälisen konseptin mukaisesti.

Lisätietoja antavat:
Margus Schults, toimitusjohtaja Tallink Silja Oy, E-mail: margus.schults@tallinksilja.com, Mob: +358 50 354 5867, www.tallinksilja.fi

Mikko Mollberg, ketjujohtaja BURGER KING®, Restel Fast Food Oy, E-mail: mikko.mollberg@restel.fi, Mob: +358 40 485 4227, www.restel.fi

AS TALLINK GRUPP
AS Tallink Grupp on Helsinki-Tallinna-reitin markkinajohtaja operoiden reittiä kahdella Tallink Shuttle pikalaivalla Star ja Superstar sekä risteilyalus Baltic Queenilla. Tallinkin laivat kuljettivat yli 4,5 miljoonaa matkustajaa Helsinki-Tallinna-reitillä vuonna 2014. Vuoden 2017 alussa Tallink aloittaa liikennöinnin reitillä uuden sukupolven LNG-käyttöisellä aluksella. www.tallinksilja.fi I www.tallink.com

BURGER KING®
Vuonna 1954 perustettu BURGER KING® on maailman toiseksi suurin hampurilaisketju. BURGER KING® -ravintoloita on yli 14 000 ympäri maailmaa noin 100 maassa. Ravintolat palvelevat noin 11 miljoonaa asiakasta päivittäin. Noin 97 prosenttia BURGER KING® -ravintoloista on itsenäisesti franchise-sopimuksilla toimivien yrittäjien pyörittämiä ravintoloita, joista monet ovat vuosikymmeniä toimineita perheyrityksiä. Lisätietoa saatavilla osoitteessa www.burgerking.fi sekä myös Facebookissa.

RESTEL OY
Restel Oy on Suomen johtava hotelli- ja ravintola-alan yritys. Konserniin kuuluu noin 240 ravintolaa ja 47 hotellia.  Liikevaihto vuonna 2014 oli 386,2 M€. Yritys työllistää Suomessa yli 5 000 hotelli- ja ravintola-alan ammattilaista. Restelin hotelleja ovat kotimaiset Cumulus- ja Rantasipi-ketjut, Hotelli Seurahuone Helsinki, kansainväliset Holiday Inn -hotellit, Crowne Plaza Helsinki ja Hotel Indigo Helsinki-Boulevard. Ravintoloihin kuuluvat mm. BURGER KING®-, O’Learys-, Rax Buffet-, HelmiSimpukka-, Grillsson-, Huviretki-, Martina-, Wanha Mestari-, Hemingway’s -ravintolat sekä Tapahtumaravintolat.

Avainsanat:

Pikafaktat

Tweettaa
Tweettaa

Lainaukset

Pikalaivojemme matkustusaika on vain kaksi tuntia, joten maailmanlaajuinen pikaruokakonsepti tarjoaa mieluisan vaihtoehdon matkustajillemme.
AS Tallink Gruppin johtokunnan jäsen Lembit Kitter
BURGER KING® -ravintola sopii erinomaisesti nopean matkustamisen Helsinki–Tallinna-reitille, jolla uskomme olevan kysyntää liekillä grillatuille ja asiakkaiden toiveiden mukaan valmistettaville hampurilaisillemme.
Restel Oy:n toimitusjohtaja Mikael Backman