Megastarin kapteeniksi Vahur Söstra

Tallinkin rakenteilla olevan LNG-käyttöisen Megastar-aluksen kapteeniksi on nimitetty Baltic Queenin kapteeni Vahur Söstra. Kapteeni Söstra aloittaa uuden miehistön koulutukset jo tämän vuoden puolella ennen uuden laivan käyttöönottoa alkuvuodesta 2017.

- Kapteeni Söstra on kokenut merikapteeni, joka tuntee Helsinki-Tallinna-reitin erityisen hyvin. Turvallisen navigoinnin lisäksi Söstra osaa käsitellä laivaa ja miehistöään niin että matkustusmukavuus säilyy päivästä ja säästä riippumattta. Megastarin uusi kapteeni on toiminut aiemmin pikalaiva M/S Starilla ja syventää parhaillaan osaamistaan kokoluokaltaan Megastaria vastaavan Baltic Queenin kapteenina, kertoo Tallinkin tekninen johtaja Tarvi-Carlos Tuulik.

Vahur Söstra on ollut Tallinkilla kapteenina jo 12 vuoden ajan. Hän on työskennellyt rahtilaiva Kapellalla ja Regal  Starilla sekä matkustaja-alus Superfast VIII:llä, Starilla sekä Baltic Queenillä. Söstra työskenteli myös pikalaiva Starin projektiryhmässä ennen aluksen käyttöönottoa vuonna 2007.

Söstra (s.1968) valmistui Pietarin merenkulun akatemiasta ja on työskennellyt eri tehtävissä merenkulun alalla. Vapaa-ajallaan Söstra harrastaa monipuolisesti kaikkea mereen ja merenkulkuun liittyvää.

Lisätietoja antavat:
Luulea Lääne, Communications Director, AS Tallink Grupp, tel: +372 5521296, e-mail: luulea.laane@tallink.ee
Tarvi-Carlos Tuulik, Technical Director, AS Tallink Grupp, e-mail: tarvi-carlos.tuulik@tallink.ee
Captain Vahur Sõstra, email: vahur.sostra@tallink.ee

Tallink Silja Oy on osa AS Tallink Gruppia, joka on yksi Itämeren alueen suurimmista matkustaja- ja rahtiliikennevarustamoista. Yhtiön laivat liikennöivät Suomesta Tallink-brändin alla Helsingistä Tallinnaan ja Silja Line-brändin alla Helsingistä ja Turusta Ahvenanmaan kautta Tukholmaan. Tallink Silja Oy toimii Helsingissä, Turussa, Tampereella ja tytäryhtiö Sally Ab Maarianhaminassa. Yritys työllistää maalla noin 500 ja merellä noin 1000 henkilöä. AS Tallink Grupp on listattu Tallinnan pörssissä.