Nimityksiä Tallink-konsernin johtoryhmään: Paavo Nõgene jatkaa, Margus Schults jäseneksi

Tallink-konsernin hallintoneuvosto on päättänyt jatkaa konsernin toimitusjohtaja Paavo Nõgenen toimikautta kolmella vuodella. Konsernin uudeksi jäseneksi nimitettiin Suomen Tallink Silja Oy:n toimitusjohtaja Margus Schults. Lembit Kitterin toimikausi päättyy vuoden 2021 lopussa.

Margus Schults aloitti työskentelyn Tallink-konsernissa vanhempana neuvonantajana vuonna 2008. Vuodesta 2009 lähtien hän on toiminut konsernin suomalaisen tytäryhtiö Tallink Silja Oy:n toimitusjohtajana. Ennen uraansa Tallinkilla hän työskenteli SEB:ssä, jossa hän toimi SEB Viron johtoryhmän jäsenenä. Hän toimi myös SEB Eastern Europe -yhtiön henkilöstöjohtajana sekä SEB-konsernin henkilöstö- ja rahoitusjohtajana. Schults on lisäksi Helsingin seudun kauppakamarin valtuuskunnan jäsen, Suomi-Viro Tuglas-seuran johtokunnan jäsen, Suomen Varustamoiden hallituksen jäsen ja WWF Suomen hallintoneuvoston jäsen. Schultsilla on tutkinto Tallinnan Teknillisestä Yliopistosta (TalTech).

”Suomen markkinat ovat aina olleet ja ovat edelleen yksi Tallink-konsernin avainmarkkina-alueista. Suunnitellessamme toiminnan käynnistämistä maailmanlaajuisen kriisin jälkeen tarvitsemme keskeisten markkinoiden syvällistä tuntemusta, kokemusta ja kontakteja. Margus Schults on kokenut johtaja, jolla on vuosikymmenien kokemus pohjoismaisesta finanssisektorista sekä merenkulkualasta. Hänellä on myös laaja tietämys liiketoiminnastamme, toimintaympäristöstä ja laaja verkosto tällä tärkeällä markkina-alueella. Kaikki tämä on ratkaisevan tärkeää, kun toimintaa käynnistetään laajemmin kriisiajan jälkeen”, kommentoi Tallink-konsernin hallintoneuvoston puheenjohtaja Enn Pant.

Margus Schultsin toimikausi AS Tallink Gruppin johtoryhmän jäsenenä alkaa tänään torstaina 29.4.2021. Hän tulee edelleen toimimaan myös Tallink Silja Oy:n toimitusjohtajana.

Tallink-konsernin johtoryhmän jäsenen Lembit Kitterin kausi päättyy vuoden 2021 lopussa hänen jäädessä eläkkeelle ansiokkaan 45 työvuoden jälkeen.

”Paavo Nõgenen tähänastinen toimikausi Tallink-konsernin toimitusjohtajana voidaan jakaa karkeasti kahteen – puolitoista vuotta rauhallista aikaa, jolloin yhtiö kehittyi, laajeni ja teki kunnianhimoisia tulevaisuuden suunnitelma, sekä puolitoista vuotta todellista selviytymistä. Olen kiitollinen kolmen vuoden takaiselle intuitiolleni siitä, että Nõgene on saatava johtamaan yritystä. Hänen työetiikkansa, päättäväisyytensä ja johtamistaitonsa sekä tietysti tuhansien työntekijöidemme panos ja omistautuminen ovat syy siihen, miksi yrityksemme on nyt tässä. Yhtiöllä on selkeä näkemys siitä, miten pääsemme eteenpäin globaalin kriisin jälkeen. Hallintoneuvostomme luottaa siihen, että Nõgene yhdessä muiden kanssa johtaa koko Tallinkin uuteen nousuun tulevina vuosina”, kommentoi Enn Pant.

Lisätietoja medialle antaa:
Tallink Grupp, Communications Director Katri Link +372 53042121, katri.link@tallink.ee

Tallink-konserni on yksi pohjoisen Itämeren alueen suurimmista matkustaja- ja rahtiliikennevarustamoista. Yrityksellä on yhteensä 15 alusta ja se liikennöi Tallink- ja Silja Line -brändeillä useilla reiteillä. Tallink-konserni työllistää noin 4 000 henkilöä Suomessa, Virossa, Ruotsissa, Latviassa, Venäjällä ja Saksassa. Vuonna 2020, COVID-19 pandemian aikana, yhtiö kuljetti 3,7 miljoonaa matkustajaa ja lähes 360 000 rahtiyksikköä. AS Tallink Grupp on listattu Tallinnan ja Helsingin pörssissä. www.tallink.com