Silja Europa matkalla Turkuun

Risteilyalus Silja Europa, joka kärsi teknisistä ongelmista sunnuntai-iltana 22.11. matkalla Tukholmasta Turkuun, on nyt matkalla Turun satamaan. Laivan apuna on suomalainen hinaaja Ukko, joka varmistaa laivan turvallisen pääsyn Turun satamaan.

Hinaaja saapui Silja Europan luokse maanantaiaamuna klo 07.00. Silja Europa ja hinaaja, joka on kiinnitetty laivan perään, tekivät testejä ennen hinauksen alkamista. Klo 08.15 (Suomen aikaa) Silja Europa aloitti matkansa Turkua kohti. Laivan arvioitu saapumisaika Turkuun on klo 16.30 (Suomen aikaa). Ennen satamaan saapumista sukeltajat aikovat tutkia laivan peräsimet. Tämän jälkeen laiva ajaa satamaan ja matkustajat voivat poistua laivasta. Tallink Silja kiittää kaikkia matkustajia ymmärtäväisyydestä ja on erittäin pahoillaan aiheutuneista häiriöistä ja harmista. Silja Europan seuraava lähtö Turusta tänään illalla ja huomenna aamulla Tukholmasta on peruttu ja matkalippujen hinnat palautetaan asiakkaille täysimääräisenä. Tallink Silja on avannut suomalaisille asiakkaille erikoisnumeron, josta asiasta saa lisätietoja. Puhelinnumero on 010 804 126 ja se on avoinna arkisin klo 8-21 ja lauantaina ja sunnuntaina klo 10-18. Risteilyalus Silja Europa oli sunnuntaina 22.11. matkalla Tukholmasta Turkuun, kun laivan ohjausjärjestelmässä havaittiin tekninen vika. Tekninen ongelma on laivan ohjausjärjestelmässä, mutta laivan pääkoneet ja ohjailupotkurit ovat olleet toiminnassa koko ajan. Silja Europalla on 1373 matkustajaa ja 286 miehistön jäsentä. Yhtiö on tarjonnut kaikille laivalla oleville matkustajille ilmaisia aterioita ja hytit. Yhtiö on jatkuvassa yhteydessä asiaankuuluvien viranomaisten kanssa. Silja Europa liikennöi Turku-Tukholma-reitillä.