Silja Europa palaa liikenteeseen 23.6.2021

Tallink-konsernin suurin laiva Silja Europa palaa Helsinki-Tallinna-reitille keskiviikkona 23.6.2021. Europan liikennöinti keskeytettiin koronapandemian vuoksi syyskuussa 2020. Laiva on ollut poissa lähes 10 kuukautta ja aloittaa pitkän tauon jälkeen omalla reitillään tehden 22 tunnin karanteenivapaita risteilyitä.

Silja Europa on ollut vuokrattuna G7-kokoukseen asuntolaivaksi, mutta laiva palaa Tallinnaan Iso-Britannian Cornwallista 18.6.2021. Tämän jälkeen laivaa valmistellaan ja varustellaan risteilymatkustajia varten. Ensimmäiselle matkalleen laiva lähtee keskiviikkona 23.6. klo 18.30 Helsingin Länsiterminaali 1:stä.

”Silja Europa on yksi suomalaisten suosikkilaivoista. Laivalla on useita eri ravintoloita, kauppoja, kauneuspalveluita ja reilusti tilaa ympäri laivaa. Tallinnaan suuntautuvien risteilyjen lisäksi teemme kesän aikana kolme erikoisristeilyä Helsingistä Visbyhyn”, kertoo Tallink Siljan Head of Sales Jani Mäkelä.

Silja Europalla on yli tuhat hyttiä ja muun muassa yhdeksän erilaista ravintolaa, kahvilaa tai anniskelupaikkaa. Risteilymatkustajille on tarjolla live-musiikkia, jota tarjoilee sekä housebändi että trubaduuri. Lisäksi ohjelmavetäjä järjestää mm. bingoja ja visailuja. Lapsiperheille on laivalla paljon erilaista ohjelmaa ja myös Harri Hylje sekä Muumi seikkailevat kesällä joka päivä Europalla. Kokousosastolle laajeneva Summer Center tarjoaa tilaa ja toimintaa kaikenikäisille.

Helsinki-Tallinna-reitillä liikennöivät lisäksi pikalaivat Megastar ja Star normaalin aikataulunsa mukaisesti. Silja Serenade tekee yön yli risteilyjä reitillä 22.6. asti, jonka jälkeen laiva siirtyy Helsinki-Tallinna-Maarianhamina-reitille loppukesäksi.

Ruotsiin suuntautuvaa reittiliikennettä lisätään myös vähitellen. Tallinna-Tukholma-reitti avautuu jälleen 9.7., kun Baltic Queen palaa säännölliseen liikenteeseen 16 kuukauden tauon jälkeen. Baltic Queen liikennöi Tallinnasta Tukholmaan joka toinen päivä 9.7.2021 alkaen. Lipunmyynti avataan tiistaina 15.6.2021.

Lisätietoja medialle antaa:
Tallink Silja Oy, Head of Sales Jani Mäkelä, 040 778 3449, jani.makela@tallinksilja.com
Tallink Silja Oy, viestintäjohtaja Marika Nöjd, 0400 207 704, marika.nojd@tallinksilja.com

Tallink Silja Oy on osa AS Tallink Gruppia, joka on yksi Itämeren alueen suurimmista matkustaja- ja rahtiliikennevarustamoista. Yhtiön laivat liikennöivät Suomesta Tallink-brändin alla Helsingistä Tallinnaan ja Silja Line-brändin alla Helsingistä ja Turusta Ahvenanmaan kautta Tukholmaan. Tallink Silja Oy toimii Helsingissä, Turussa, Tampereella ja tytäryhtiö Sally Ab Maarianhaminassa. Yritys työllistää maalla noin 500 ja merellä noin 1000 henkilöä. AS Tallink Grupp on listattu Tallinnan pörssissä.