Silja Europa palaa Turku-Tukholma-reitille 19. joulukuuta

Silja Europan on määrä palata Turku-Tukholma-reitille 19. joulukuuta. Ensimmäinen lähtö Turusta Tukholmaan tapahtuu normaalin aikataulun mukaisesti klo 20.15, kertoo Tallink Silja.

Silja Europan korjaustyöt saataneen päätökseen 17. joulukuuta. Alustavaa korjausaikataulua jatkettiin kuudella päivällä, koska aluksen turvallisuus haluttiin taata vaihtamalla samalla sekä oikean- että vasemmanpuoleinen peräsinakseli. Telakoinnin aikana suoritettiin korjaustöiden lisäksi myös lähitulevaisuuteen suunnitellut normaalit huoltotyöt kuten maalaus-, puhdistus- ja putkityöt. Alus matkaa Gdanskista suoraan Turkuun ja aloittaa liikennöinnin Tukholmaan 19. joulukuuta klo 20.15. Silja Europan peräsinakselin hajoamiseen johtavien syiden tutkinta on edelleen kesken. Yhtiö ei ole julkistanut hajoamisesta ja telakoinnista aiheutuneiden kulujen suuruutta. Tallink Silja korostaa, että korjaustöiden viivästymisestä johtuen yhtiö ottaa yhteyttä kaikkiin varauksen tehneisiin matkustajiin ja tekee heille uudet matkavaraukset. Tallink Silja pahoittelee matkustajille mahdollisesti aiheutunutta harmia. Risteilyalus Baltic Queen korvaa Silja Europan 19. joulukuuta asti, minkä jälkeen Baltic Queen palaa Tallinna-Tukholma-reitille. Baltic Queenin ensimmäinen lähtö Tallinnasta Tukholmaan on 20. joulukuuta klo 18.00. Silja Europan tekninen vika kävi ilmi 22. marraskuuta, kun alus oli matkalla Tukholmasta Turkuun. Miehistön ja kapteenin nopean ja ammattitaitoisen toiminnan ansiosta matkustajat eikä laiva ollut missään vaiheessa vaarassa.