Silja Europa saapuu Turkuun maanantaina iltapäivällä

Risteilyalus Silja Europa, joka on pysähtyneenä Ahvenanmaan saaristossa, saapuu Turkuun maanantaina iltapäivällä.

Hinausalus saapuu Silja Europan luokse klo 06.00 maanantaiaamuna ja varmistaa laivan turvallisen pääsyn Turun satamaan. Silja Europan arvioidaan saapuvan Turun satamaan maanantaina iltapäivällä. Risteilyalus Silja Europa oli sunnuntaina 22.11. matkalla Tukholmasta Turkuun, kun laivan ohjausjärjestelmässä havaittiin tekninen vika. Laiva sijaitsee tällä hetkellä Ahvenanmaan saaristossa. Laivalla olevilla matkustajilla ei ole vaaraa eikä laiva itse ole vaarassa. Tekninen ongelma on laivan ohjausjärjestelmässä. Miehistö tutkii vikaa parhaillaan ja vikaa korjataan. Laivan pääkoneet ja ohjailupotkurit toimivat, ja laiva on ohjattavissa. Laivalla on 1373 matkustajaa ja 286 miehistön jäsentä. Yhtiö tarjoaa kaikille laivalla oleville matkustajille ilmaisen illallisen ja aamiaisen. Silja Europan sunnuntai-illan (22.11.) lähtö Turusta ja maanantaiaamun (23.11.) lähtö Tukholmasta on peruttu. Matkalippujen hinnat palautetaan asiakkaille kokonaan. Yhtiö on jatkuvassa yhteydessä asiaankuuluvien viranomaisten kanssa. Tallink Silja on erittäin pahoillaan aiheutuneesta häiriöstä. Silja Europa liikennöi Turku-Tukholma-reitillä.