Silja Europalla järjestetään turvallisuusharjoitus 25.4.2012

Tallink Silja järjestää turvallisuus- ja pelastusharjoituksen Silja Europalla yhteistyössä Turun sataman ja viranomaisten kanssa keskiviikkona 25.4.2012. Harjoitus alkaa kello 11.00 ja kestää noin kaksi tuntia. Harjoitus toteutetaan laivan ollessa Turun Satamassa. Harjoitus ei aiheuta matkustajille erityisjärjestelyitä.

Harjoitukseen osallistuvat Tallink Siljan ja Turun sataman lisäksi Rajavartiolaitos, Varsinais-Suomen pelastuslaitos sekä Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi. Harjoituksen tarkoituksena on edelleen kehittää varustamon, sataman ja viranomaisten välistä yhteistyötä.

Laivoilla harjoitellaan säännöllisesti

Tallink Silja järjestää yhteisharjoituksia eri viranomaisten kanssa vähintään kerran vuodessa. Harjoituksissa on mukana tilanteesta riippuen meripelastusviranomaisia, poliisi, pelastuslaitos, liikenteen turvallisuusvirasto Trafi ja satamat.

Lisäksi Tallink Siljan laivojen henkilökunta harjoittelee turvallisuusasioita kansainvälisten säädösten mukaisesti vähintään kerran kuukaudessa. Työvuorojen vaihtelun takia harjoituksia järjestetään laivoilla viikoittain.

Lisätiedot:
Tallink Silja Oy: viestintäpäällikkö Marika Nöjd, p. 0400 207 704, marika.nojd@tallinksilja.com

Tallink Silja Oy on osa AS Tallink Gruppia, joka on yksi Itämeren alueen suurimmista matkustaja- ja rahtiliikennevarustamoista. Tallink Silja Oy liikennöi Suomesta Tallink-brändin alla Helsingistä Tallinnaan sekä Silja Line -brändin alla Helsingistä ja Turusta Ahvenanmaan kautta Tukholmaan. Tallink Silja Oy toimii Suomessa neljällä paikkakunnalla, Helsingissä, Turussa, Tampereella ja tytäryhtiö Sally Ab Maarianhaminassa. Yritys työllistää maalla noin 500 ja merellä noin 1000 henkilöä. AS Tallink Grupp on listattu Tallinnan pörssissä.

Avainsanat: