Silja Europan liikennöintitaukoa jatketaan maaliskuun loppuun asti

Tällä hetkellä liikennöintitauolla olevan Silja Europan liikennöintitaukoa jatketaan 31.3.2022 asti. Silja Europan oli tarkoitus palata Helsinki-Tallinna-reitille helmikuussa talvilomien ajaksi ja maaliskuussa jälleen säännölliseen liikenteeseen. Alkuperäisestä suunnitelmasta poiketen laivalle suoritetaan aikaistettu kuivatelakointi ja tehdään muita huoltotoimenpiteitä, joista johtuen laiva palaa Helsinki-Tallinna-reitille vasta 1.4.2022.

Silja Europalle helmi-maaliskuulle suunniteltu viihde ja tähtiartistien esiintymiset siirretään uusiin ajankohtiin.

Liikennöintitauon aikana Silja Europalle tehdään teknisiä huoltotöitä sekä alun perin vuodelle 2023 suunniteltu tekninen kuivatelakointi. Telakointia aikaistetaan, jotta kaikki tarvittavat huoltotoimenpiteet saadaan tehtyä kerralla eikä laivaa tarvitse telakoinnin takia ottaa pois liikenteestä vuonna 2023.

”Pyrimme tekemään kaikki mahdolliset huollot ja telakoinnit laivoille nyt, kun matkustajia on vielä verrattain vähän johtuen matalasesongista ja koronaviruksen omikron-aallosta. Haluamme pitää laivamme parhaassa mahdollisessa kunnossa, jotta voimme liikennöidä ilman telakointi- tai huoltotaukoja sitten kun matkustus alkaa kunnolla elpyä ja matkustajamäärät alkavat kasvaa”, kommentoi Tallink-konsernin toimitusjohtaja Paavo Nõgene.

”Olemme vilpittömästi pahoillamme niiden asiakkaiden puolesta, joiden matkasuunnitelmiin tämä päätös vaikuttaa. Olemme yhteydessä kaikkiin heihin ja pyrimme löytämään vaihtoehtoisen matkasuunnitelman muilla laivoillamme. Toivon todella, että olemme lähestymässä pandemian loppua ja pääsemme palaamaan normaaleihin reitteihin ja aikatauluihin ilman liikennöintitaukoja mahdollisimman pian”, lisää Nõgene.

Tallink Siljan asiakaspalvelu on yhteydessä niihin matkustajiin, joiden matkavarauksiin päätöksellä on vaikutuksia, ja tarjoaa vaihtoehtoista matkaa tai rahojen palautusta.

Lisätietoja medialle antaa:
Tallink Silja Oy, viestintäjohtaja Marika Nöjd, marika.nojd@tallinksilja.com, 0400 207 704

Tallink-konserni on yksi pohjoisen Itämeren alueen suurimmista matkustaja- ja rahtiliikennevarustamoista. Yrityksellä on yhteensä 15 alusta ja se liikennöi Tallink- ja Silja Line -brändeillä useilla reiteillä. Tallink-konserni työllistää noin 4 000 henkilöä Suomessa, Virossa, Ruotsissa, Latviassa, Venäjällä ja Saksassa. Vuonna 2020, COVID-19 pandemian aikana, yhtiö kuljetti 3,7 miljoonaa matkustajaa ja lähes 360 000 rahtiyksikköä. AS Tallink Grupp on listattu Tallinnan ja Helsingin pörssissä. www.tallink.com