Silja Linen Turun terminaalin liikennejärjestelyt muuttuvat 22.4.2021

Silja Linen Turun terminaalin auto- ja rahtilähtöselvityskenttä uudistuu, minkä vuoksi myös liikennejärjestelyt muuttuvat torstaina 22.4.2021. Uuden autolähtöselvityksen osoite on Kuljetuskatu 4 ja sekä auto- että rahtilähtöselvitykseen ajetaan jatkossa Kuljetuskatua pitkin.

Uudistuksen myötä henkilöautoliikenne siirtyy käyttämään samaa kenttää kuin rahtiliikenne. Uusi lähtöselvitysalue tarjoaa mahdollisuuksia kehittää maatoimintoja kokonaisuutena sekä nopeuttaa laivojen purku- ja lastausaikaa. Uudella auto- ja rahtilähtöselvityskentällä on uudet autolähtöselvityskopit sekä uusi rahtilähtöselvitys. Lisäksi käyttöön otetaan uudet digitaaliset näytöt sekä osittain automaattinen liikenteenohjaus.

”Turun satama on erittäin merkittävä koko Turun seudulle. Liikennöimme Turusta kaksi kertaa päivässä, joten sataman sujuva toiminta on todella tärkeää. Vaikka uusi lähtöselvityskenttä on pinta-alaltaan pienempi, tehostaa se satama-alueen käyttöä. Lastattavat ajoneuvot ovat lähempänä laivaa, mikä nopeuttaa purkua ja lastausta entisestään. Tämä muutos on osa koko sataman matkustajaliikenteen kehitystä ja siten edesauttaa myös mahdollisen yhteisterminaalin suunnittelua”, kommentoi Tallink Silja Oy:n Turun aluejohtaja Nina Honkaranta.

Silja Linen aluksista Galaxy ja Baltic Princess liikennöivät Turun satamasta Ahvenanmaalle ja Tukholmaan.

Lisätietoja medialle antaa:

Tallink Silja Oy, Turun aluejohtaja Nina Honkaranta, +358 400 44 1505, nina.honkaranta@tallinksilja.com

Tallink Silja Oy on osa AS Tallink Gruppia, joka on yksi Itämeren alueen suurimmista matkustaja- ja rahtiliikennevarustamoista. Yhtiön laivat liikennöivät Suomesta Tallink-brändin alla Helsingistä Tallinnaan ja Silja Line-brändin alla Helsingistä ja Turusta Ahvenanmaan kautta Tukholmaan. Tallink Silja Oy toimii Helsingissä ja Turussa sekä tytäryhtiö Sally Ab Maarianhaminassa. Yritys työllistää maalla noin 250 ja merellä noin 700 henkilöä. AS Tallink Grupp on listattu Tallinnan pörssissä vuodesta 2005 ja Helsingin pörssissä joulukuusta 2018 alkaen. www.tallinksilja.fi