Silja Linen virallisesta Facebook-sivusta tykkää jo yli 100 000 Facebook-käyttäjää

Facebookin Silja Line Suomi -sivu on saavuttanut 100 000 tykkääjän rajapyykin. Tällä hetkellä se on suosituin liiketoimintaa harjoittavien matkailualan yritysten Facebook-sivuista. Tallink Silja kiittää kaikkia tykkääjiään lämpimästi.

Kesällä 2009 avattu Facebookin Silja Line Suomi -sivu saavutti 100 000 tykkääjän rajapyykin tammikuun ensimmäisellä viikolla. Facebook-markkinointipalveluita ja digitaalisen mainonnan ratkaisuja tuottavan San Francisco Oy:n ylläpitämässä Suomen Facebook-sivujen listauksessa Silja Line Suomi -sivu on TOP10:ssä liiketoimintaa harjoittavien yritysten tai yritysten brändien joukossa sekä suosituin liiketoimintaa harjoittavista matkailualan yrityksistä (www.fanilista.fi).

Facebookin Silja Line Suomi -sivun tykkääjien määrä vertautuu jo suuren suomalaiskaupungin asukaslukuun; heitä on lähes yhtä paljon kuin Lahden kaupungissa on asukkaita. Tykkääjiä on vauvasta vaariin, mutta eniten faneja sijoittuu ikäryhmään 25–34 vuotta. Valtaosa tykkääjistä on ilmoittanut kotimaakseen Suomen, mutta maantieteellinen jakauma on silti vaikuttava: tykkääjiä löytyy Pohjoismaiden ja Euroopan suurimpien maiden lisäksi muun muassa Meksikosta, Unkarista, Turkista ja Kanadasta.

Silja Line Suomella on tykkääjiä kattavasti koko Suomessa, vaikka pääkaupunkiseutu ja suuret kaupungit korostuvat erityisesti. Lisäksi merkittävä määrä tykkääjiä, 1400 henkilöä, ilmoittaa paikkakunnakseen Ylivieskan. Ylivieskan väkilukuun (14 071 ihmistä, tilanne 31.12.2010, www.vaestorekisterikeskus.fi) suhteutettuna voidaan sanoa, että noin 10 prosenttia ylivieskalaisista tykkää Facebookissa Silja Line Suomi -sivusta.

Tärkeintä kuitenkin on, että tykkääjät ovat sivulla aktiivisia ja keskustelevat paljon. Siljan sivun statuspäivitykset keräävät faneiltaan viikoittain kymmenittäin kommentteja. Statuspäivityksistä myös tykätään ahkerasti: tykkääjiä on viikoittain kymmenistä jopa tuhansiin. Esimerkiksi 100 000 tykkääjän rajapyykin lähenemisestä kertoneesta päivityksestä tykättiin peräti 2459 kertaa (tilanne 12.1.2011).

- Kiitämme lämpimästi kaikkia Facebook-fanejamme ja heidän aktiivisuuttaan sivulla. Sen ansiosta saamme päivittäin välitöntä palautetta suoraan asiakkailtamme. Facebook-sivulla haluamme tarjota kuluttajille tilaisuuden saada nopeasti tietoa ajankohtaisista asioistamme, uusista tuotteistamme ja palveluistamme sekä antaa mahdollisuuden keskustella niistä muiden kuluttajien kanssa. Haluamme myös palkita aktiivisia fanejamme erikoistarjouksilla, ja kohdistettuja tarjouksia laitammekin heille säännöllisesti, sanoo Tallink Silja Oy:n markkinointijohtaja Maarit Pitkänen.

Facebook-sivun kautta Tallink Silja saa päivittäin paljon arvokasta tietoa risteilyistä kiinnostuneiden toiveista.

- Näin suuren ja aktiivisen ryhmän etu on se, että saamme jatkuvasti uutta tietoa suomalaisten kulutustottumuksista ja uusia ideoita risteilytuotteemme kehittämiseen. Facebookista on kaiken kaikkiaan kehittynyt meille merkittävä kanava kohdata kuluttajat. Se on kiinteästi mukana kaikissa toimenpidesuunnitelmissamme ja seuraamme sen myynnillisiä vaikutuksia aktiivisesti, jatkaa Pitkänen.

Merkittävän rajapyykin saavuttamisen kunniaksi Tallink Silja tarjosi Facebookin Silja Line Suomi
-sivullaan 1000 nopeimmalle matkan vain matkustajamaksuilla. Silja Line Suomi .sivu löytyy osoitteesta http://www.facebook.com/siljaline.

Lisätiedot:
Tallink Silja Oy, markkinointijohtaja Maarit Pitkänen, puh. +358 40 761 1370, maarit.pitkanen@tallinksilja.com

Tallink Silja Oy on osa AS Tallink Gruppia, joka on Itämeren alueen johtava matkustajaliikennevarustamo. Tallink Silja Oy liikennöi Suomesta Tallink-brändin alla Helsingistä Tallinnaan ja Saksaan sekä Silja Line -brändin alla Helsingistä ja Turusta Ahvenanmaan kautta Tukholmaan. Tallink Silja Oy toimii Suomessa viidellä paikkakunnalla, Espoossa, Helsingissä, Turussa, Tampereella ja Mikkelissä ja tytäryhtiö Sally Ab Maarianhaminassa. Tallink Silja Oy työllistää maalla noin 500 ja merellä noin 1000 henkilöä. AS Tallink Gruppin palveluksessa on yhteensä noin 6800 työntekijää Virossa, Suomessa, Ruotsissa, Latviassa, Saksassa ja Venäjällä. AS Tallink Grupp on listattu Tallinnan pörssissä.