Silja Linesta Hevisauruksen virallinen laivayhtiö

Silja Line ja Sony Music Entertainment Finland ovat solmineet merkittävän yhteistyösopimuksen Hevisauruksen Meriräyhä-konserttikiertueesta. Kiertue käsittää 14 konsertin sarjan, jolloin Hevisaurus esiintyy yksinoikeudella Silja Linen laivoilla. Yhteistyö käynnistyy konserttisarjana hiihtolomakautena ja se jatkuu yksittäisten konserttien muodossa pitkin vuotta 2012.

Emma-palkittu lasten heviyhtye Hevisaurus aloittaa Meriräyhä-konserttikiertueensa Silja Serenadella hiihtolomakaudella, jolloin konsertit järjestetään lähdöillä 18.2., 20.2., 22.2., 24.2., 26.2., 28.2. ja 1.3. Dinosaurus-hahmoista koostuva ryhmä esiintyy Silja Linen laivoilla pääasiassa koulujen lomakausina, joten pääsiäisenä ja syyslomilla on luvassa lisää konsertteja. Yhtyeen dinohahmoista kaksi vierailee myös Tallink Siljan messuosastolla Matka 2012 -messuilla 21. ja 22.1.

– Hevisaurus on lapsiperheissä varmasti yhtä kovassa suosiossa kuin laivaristeilyt, mikä yhdistää näitä kahta asiaa. Vielä kun bändi saadaan konkreettisesti sinne missä perheet lomailevat, on kahden suosikin liitto täydellinen, Jan Streng Sony Music Entertainment Finlandilta sanoo.

Yhtye esiintyy koko sopimuskauden yksinoikeudella Silja Linen laivoilla, mikä tekee Silja Linesta Hevisauruksen virallisen laivayhtiön. Varsinaiset konsertit ovat risteilyn lähtöiltana ja paluumatkalla pidetään fanitapaaminen, jonka yhteydessä on mahdollisuus päästä kuvaan yhtyeen kanssa sekä saada nimikirjoitukset. Laivalla on myös myynnissä Hevisaurus-tuotteita ja yhtyeen levyjä. Lisäksi laivan ravintoloiden juomalistassa, Bistro Maxime -ravintolan lastenpöydän sekä Promenade-kävelykadun ravintoloiden annoksissa näkyy Hevisaurus.

– Panostamme Siljalla perheiden viihtyvyyteen ja teemme jatkuvasti tuotekehitystä, jotta kaikki perheenjäsenet nauttisivat risteilystä täysin siemauksin. Olemme olleet Muumin virallinen laivayhtiö jo vuodesta 2001 alkaen ja nyt myös Hevisaurus astuu laivaan. On ilo tarjota laadukasta viihdettä niin isoille kuin pienillekin, Tallink Siljan viihdepäällikkö Kati Heiniö sanoo.

Viihdepäällikkö Kati Heiniö, Tallink Silja Oy, puh. 040 749 0033, kati.heinio@tallinksilja.com

Director, Branded Entertainment Jan Streng, Sony Music Entertainment Finland, +358 207 421 555, jan.streng@sonymusic.com

Tallink Silja Oy on osa AS Tallink Gruppia, joka on yksi Itämeren alueen suurimmista matkustaja- ja rahtiliikennevarustamoista. Tallink Silja Oy liikennöi Suomesta Tallink-brändin alla Helsingistä Tallinnaan sekä Silja Line -brändin alla Helsingistä ja Turusta Ahvenanmaan kautta Tukholmaan. Tallink Silja Oy toimii Suomessa neljällä paikkakunnalla, Helsingissä, Turussa, Tampereella ja Mikkelissä ja tytäryhtiö Sally Ab Maarianhaminassa. Yritys työllistää maalla noin 500 ja merellä noin 1000 henkilöä. AS Tallink Grupp on listattu Tallinnan pörssissä.