Siljalla tanssitaan koko kesä yhdessä

Tallink Siljan laivat täyttyvät kesällä koko perheen yhteisestä ohjelmasta, esiintyjistä ja tekemisestä ja ennen kaikkea tanssista. Ruotsinlaivoilla tanssitaan koko kesä. Kesällä nautitaan myös täysin uudistetusta lasten ruokalistasta. Kesäviihteen tiimoilta on luvassa täysin uutta ja erilaista koko perheen ohjelmaa sekä Baltic Princessillä että Europalla.

HELSINKI-TUKHOLMA
Silja Serenade ja Silja Symphony pursuavat kesällä tanssia sekä ammattilaisten että matkustajien esittämänä. Alkuillasta matkustajilla on mahdollisuus osallistua tanssikouluun kävelykatu promenadella. Lapset ovat erityisen tervetulleita illan ensimmäiseen Grand Opening esitykseen Atlantis Palacessa; keskiyön show sopii myös perheille, mutta perheen pienimmille suositellaan nukkumaan menoa. Laivan estradilla nähdään tv:stä tuttuja tanssijoita kuten Matti Puro, Jeffrey Kam ja Kiira Kilpiö.

Muumit toivottavat lapset tervetulleeksi laivaan kesällä joka päivä. Muumit liikkuvat risteilyn aikana promenadella ja alkuillasta tiedossa on iki-ihana Muumi-disko. Kokoustilan Summer Centerit aukeavat kesäkuun puolivälissä ja pysyvät auki koulujen alkuun asti.

TURKU-TUKHOLMA
Baltic Princess pullistelee koko perheen tekemistä kesän ajan tanssiopetuksen lisäksi. Lasten festareilla koko laiva täyttyy lastenesiintyjistä kuten Isac Elliot (17.6.), Robin (1.7.) ja Hevisaurus (5.8.). Baltic Princessin toinen kesän koko perheen uutuus on Silja Live –lähdöt joka toinen tiistai, jolloin maamme kuumimmat artistit esiintyvät laivalla. Eturivi on tietysti varattu perheen pienimmille kuulosuojaimien kera, jotta he voivat rauhassa keskittyä mm. Haloo Helsinkiin (11.6.), Antti Tuiskuun (25.6.), Laura Närheen (9.7.) tai vaikkapa Jukka Poikaan (23.7.).

TV:stä tutut KidSing laulajat esiintyvät laivalla KidSing Live lähdöillä 9.6., 7.7. ja 4.8. Jokaisella lähdöllä on mukana kolme ohjelman finalistia, KidSing yhtye ja juontaja.

Turun laivamatkustajat pääsevät nauttimaan lavatanssien tunnelmasta laivatansseissa; joka keskiviikko laivalla esiintyy kaksi kotimaista tanssiorkesteria. Ennen kuin ilta polkaistaan käyntiin kunnolla, treenataan tietysti tanssiaskelia ammattitaitoisen tanssinopettajan kanssa.

Nuorille aikuisille ja elektronisen konemuusikin ystävillä on tarjolla kesällä torstaisin Offshore with JS16 klubi, jossa yksi Suomen tunnetuimmista DJ:stä, turkulainen Jaakko ”JS16” Salovaara tuo näyttävän elektronisen konemusiikin spektaakkelin Baltic Princessin klubille. Jaakolla on mukana aina nimekäs vieraileva DJ.

HELSINKI-TALLINNA
Europalla järjestetään kesällä kaksi lasten festari –lähtöä, jolloin laiva täyttyy lastenesiintyjistä ja lastenohjelmasta. Esiintyjinä Robin (10.6.) ja Diandra (15.7.), sekä lukuisia pienempiä esityksiä kuten Peppi Pitkätossu, Maddaleena ja Mimi ja Kuku. Koko laiva on tällöin varattu festareille, jonka päätähtenä ovat lapsimatkustajat!

Irtiottoa kaipaavan kannattaa suunnata Europalle Club55 lähdöille joka toinen tiistai, Emma Salokoski Clubille, Iskelmäkeskiviikkoon, Rähinä Live tai vaikkapa Summer Sound Clubille. Tarkempi viihdekalenteri löytyy osoitteesta: www.tallinksilja.com/fi/web/fi/europa-viihdekalenteri

Perheen yhteinen ruokahetki on tärkeä

Tallink Siljan laivoilla panostetaan tänä kesänä erityisesti perheen yhteisiin ruokahetkiin. Helsinkiläistynyt maailmankansalainen kokki Richard McCormick on pyöräyttänyt Helsinki-Tukholma ja Turku-Tukholma laivojen lasten ruokalistan täysin uusiksi. Ajatuksena on ollut tuoda jotain uutta ja jännittävää listalle, ottaen silti huomioon lasten makumieltymykset. Ruokalistan suunnittelun lähtökohtana olivat tuoreet raaka-aineet, terveelliset rasvat ja vähäisempi suolan määrä.

Lasten ruokalistauudistuksen lisäksi viime vuonna uudistetun buffet-ruokailun valikoimaa terävöitetään kaikilla reiteillä tuomalla siihen mukaan ns. street foodia eli ”katuruokaa”. Tex mex –valikoiman oheen tulevat muun muassa perheen nuorimpia miellyttävät pikkupizzat ja bruschettat.

Helsinki-Tuhkolma-reitin laivoille panostetaan kesällä pöytäseurueen kesken jaettaviin annoksiin, jotka sopivat erityisen hyvin perheille. Ruokailijat voivat luvan kanssa maistella, haistella ja tutustua annoksen kaikkiin osiin; samalla syntyy luontevaa keskustelua yhteisestä annoksesta ruoan äärellä. Silja Serenaden ja Silja Symphonyn Bistro Maxime –ravintoloissa on uutuutena jaettavaksi tarkoitettu Skandinaavinen herkkulauta. Tämän lisäksi laivojen El Capitano ja Happy Lobster –ravintoloissa voi nauttia edelleen yhteisistä annoksista kuten Kapteenin miekasta, äyriäisvadista ja savustetuista katkaravuista.

Lisätiedustelut:
Viestintäpäällikkö Marika Nöjd, 0400 207 704, marika.nojd@tallinksilja.com

Tallink Silja Oy on osa AS Tallink Gruppia, joka on yksi Itämeren alueen suurimmista matkustaja- ja rahtiliikennevarustamoista. Yhtiön laivat liikennöivät Suomesta Tallink-brändin alla Helsingistä Tallinnaan ja Silja Line-brändin alla Helsingistä ja Turusta Ahvenanmaan kautta Tukholmaan. Tallink Silja Oy toimii Helsingissä, Turussa, Tampereella ja tytäryhtiö Sally Ab Maarianhaminassa. Yritys työllistää maalla noin 500 ja merellä noin 1000 henkilöä. AS Tallink Grupp on listattu Tallinnan pörssissä.

Avainsanat:

Siljalla tanssitaan koko kesä.
Kesällä nautitaan täysin uudistetusta lasten ruokalistasta.