Superfast VIII korvaa Helsingin ja Tallinnan väliä liikennöivät Tallinkin pika-alukset niiden telakoinnin aikana

Helsingin ja Tallinnan välillä liikennöivän M/S Superstarin suunnitelman mukainen telakointi suoritetaan 18.–20.3.2010 ja M/S Starin 20.–29.3.2010. Tallinkin Superfast VIII korvaa nämä alukset telakointien aikana.

”Koska Suomen ja Viron pääkaupunkien välinen pika-alusliikenteemme on todella suosittua, on erittäin tärkeää pitää jatkuvasti kaksi alusta liikenteessä myös suunniteltujen telakointien aikana. Superfast VIII on samantasoinen ja mukava alus sekä erittäin sopiva korvaamaan pika-aluksemme huollon aikana”, sanoo Tallink Silja Oy:n toimitusjohtaja Margus Schults. Superfast VIII aloittaa liikennöinnin Helsingin ja Tallinnan välillä 18.3.2010 ja korvaa silloin Superstarin sen kahden päivän huollon aikana. Maaliskuun 20. päivästä alkaen Superfast VIII korvaa Starin. Superfastin viimeinen lähtö on 29.3.2010 klo 24.00 Helsingistä. Aikatauluihin ei tule merkittäviä muutoksia eikä yhtään vuoroa Helsingin ja Tallinnan välillä jouduta peruuttamaan. Tarkemmat tiedot aikatauluista ovat luettavissa yhtiön internetsivuilta. M/S Starilla on edessään joka kolmas vuosi suoritettava telakointi. Työt suoritetaan Naantalin telakalla. Aker Yards (nyk. STX Europe) luovutti M/S Starin Tallinkille keväällä 2007. Se oli ensimmäinen yhtiön kahdesta nopeasta aluksesta, jotka kulkevat Helsingin ja Tallinnan välin vain kahdessa tunnissa. Vuonna 2008 Tallink sai toisen nopean aluksensa M/S Superstarin.