Tallink aikaistaa Europan liikennöintitaukoa Suomen tiukentuvista matkustusrajoituksista johtuen

Tallink aikaistaa Helsinki-Tallinna-reitin Europalle suunniteltua liikennöintitaukoa koronavirustilanteesta sekä Suomen tiukoista matkustusrajoituksista johtuen. Europan oli tarkoitus jäädä liikennöintitauolle 10.1.2022 tulevasta matalan sesongin kaudesta sekä varausten ennakoitua hitaammasta kasvutahdista johtuen. Tiukentuneista rajoituksista johtuen Europa jää liikennöintitauolle jo 1.1.2022.

Europan on määrä palata takaisin reitilleen 10.3.2022. Lisäksi joitain erikoisristeilyjä suunnitellaan edelleen toteutettavaksi liikennöintitauon aikana.

"Meillä ei ole muuta vaihtoehtoa kuin aikaistaa Europan liikennöintitaukoa tappioiden vähentämiseksi matkustajien alkaessa perua matkojaan uusien rajoitusten astuessa voimaan. Suomen hallituksen asettamilla uusilla matkustusrajoituksilla on kauaskantoisia vaikutuksia toimintaamme. Pyrimme löytämään korvaavia vaihtoehtoja matkan varanneille matkustajille”, sanoo Tallink-konsernin toimitusjohtaja Paavo Nõgene.

Helsinki-Tallinna-reitin reittimatkustajat voivat edelleen matkustaa Megastarilla ja Starilla, jotka operoivat reitillä normaaliin tapaan myös Silja Europan liikennöintitauon aikana. Megastarin ja Starin matkustajilla on myös mahdollisuus tehdä matkan aikana koronavirus antigeenitesti 39 euron hintaan.

Tallinkin asiakaspalvelu on yhteydessä kaikkiin matkustajiin, joiden matkavarauksiin peruutuksilla on vaikutusta. Tallink Silja pahoittelee perutuista matkoista aiheutuvaa haittaa ja harmia.

Lisätietoja medialle antaa:
Tallink Silja Oy viestintäjohtaja Marika Nöjd, marika.nojd@tallinksilja.com, 0400 207 704

Tallink-konserni on yksi pohjoisen Itämeren alueen suurimmista matkustaja- ja rahtiliikennevarustamoista. Yrityksellä on yhteensä 15 alusta ja se liikennöi Tallink- ja Silja Line -brändeillä useilla reiteillä. Tallink-konserni työllistää noin 4 000 henkilöä Suomessa, Virossa, Ruotsissa, Latviassa, Venäjällä ja Saksassa. Vuonna 2020, COVID-19 pandemian aikana, yhtiö kuljetti 3,7 miljoonaa matkustajaa ja lähes 360 000 rahtiyksikköä. AS Tallink Grupp on listattu Tallinnan ja Helsingin pörssissä. www.tallink.com