Tallink Grupp myy Isabellen kyproslaiselle Notamare Shipping Company Limitedille

Tallink Gruppin tytäryhtiöt AS Tallink Latvija sekä Hansalink Ltd allekirjoittivat huhtikuussa 2023 monivuotisen sopimuksen Isabelle-laivan vuokraamisesta kanadalaiselle Bridgemans Floatel Limited Partnershipille. Vuokrasopimukseen sisältyi myös ostomahdollisuus. Tänään on suoritettu kauppa, jonka puitteissa Bridgemans Services Group LP on käyttänyt ostomahdollisuuden ja tämän myötä konsernin kyproslainen tytäryhtiö Notamare Shipping Company Limited on ostanut aluksen Tallink Gruppilta.

Latvian lipun alla oleva Isabelle liikennöi ennen koronapandemiaa Tukholma-Riika-reitillä. Laiva on ollut vuokrattuna Bridgemans Floatel Limited Partnershipille 1.7.2023 lähtien, ja se lähti Tallinnasta Kanadaan joulukuussa 2023 laajojen aluksella tehtyjen uudistustöiden päätteeksi.

Laiva saapui Kanadaan tammikuun 2024 alussa ja liittyi osaksi Bridgemansin ympäri maailmaa operoimia kelluvia hotelleja, jotka palvelevat suuria teollisuus- ja resurssiprojekteja. Nämä kelluvat hotellit ovat suurelta osin itsenäisesti toimivia ja täysin varusteltuja tarjoamaan turvallista ja mukavaa pitkäaikaismajoitusta.

”Isabelle palveli laivastossamme lähes 11 vuotta. Tallink Grupp on tehnyt yhteistyötä Bridgemansin kanssa yli vuosikymmenen ajan ja olemmekin iloisia, että 35-vuotias Isabelle voi jatkaa palvelustaan heidän luotettavissa käsissään. Jo aiemmin laiva tarjosi Tallinnassa turvallista majoitusta ukrainalaisille pakolaisille, ja jatkaa nyt samanlaista palvelua, vaikkakin tällä kertaa suurten teollisuus- ja resurssiprojektien työntekijöille”, kommentoi Tallink Gruppin toimitusjohtaja Paavo Nõgene.

Kaupalla tulee olemaan positiivinen vaikutus Tallink Gruppin vuoden 2024 tulokseen.

Lisätietoja medialle antaa:
Tallink Silja Oy, viestintäjohtaja Marika Nöjd, marika.nojd@tallinksilja.com, 0400 207 704

Tallink Grupp on yksi pohjoisen Itämeren alueen suurimmista matkustaja- ja rahtiliikennevarustamoista. Yrityksellä on yhteensä 14 alusta ja se liikennöi Tallink Silja Line ja Tallink Shuttle -brändeillä useilla reiteillä. Tallink-konserni työllistää noin 5 000 henkilöä Suomessa, Virossa, Ruotsissa, Latviassa ja Saksassa. Vuonna 2023 yhtiö kuljetti noin 5,7 miljoonaa matkustajaa ja lähes 323 990 rahtiyksikköä. AS Tallink Grupp on listattu Tallinnan ja Helsingin pörssissä. www.tallink.com