Tallink Grupp tekee muutoksia yhtiön johtoryhmään

Tallink Gruppin hallintoneuvosto on tänä aamuna hyväksynyt muutokset AS Tallink Gruppin johtoryhmään, hyväksyen Kadri Landin eroamisen johtoryhmästä ja nimittäen Elise Nassarin johtoryhmän uudeksi jäseneksi.

Kadri Land on työskennellyt Tallink Gruppissa eri tehtävissä vuodesta 2005 lähtien ja hänet nimitettiin yhtiön johtoryhmän jäseneksi toistamiseen helmikuussa 2019. Hän jätti eropyynnön henkilökohtaisista syistä ja hänen eroamisensa hyväksyttiin hallintoneuvoston kokouksessa tänä aamuna. Kadri Landin toimivalta AS Tallink Gruppin johtoryhmän jäsenenä päättyy 6.3.2024.

Elise Nassar aloitti työskentelyn Tallink Gruppissa helmikuussa 2018 tietosuojavastaavan tehtävässä, mutta jo vuotta myöhemmin vuonna 2019 hänet nimitettiin johtamaan konsernin sisäisen tarkastuksen osastoa. Kesästä 2022 lähtien Nassar on toiminut konsernin lakiasiainjohtajana sekä sisäisen tarkastuksen ja sisäisen valvonnan osastojen johtajana. Ennen liittymistään Tallink Gruppiin Nassar työskenteli asianajajana AS Ekspress Gruppissa, joka on Baltian maiden suurin mediakonserni. Nassarilla on oikeustieteen kandidaatin tutkinto Tarton yliopistosta. Estonian Shipowners’ Associationin johtoryhmä nimitti Nassarin yhdistyksen puheenjohtajaksi 15.11.2023.

"Olemme valtavan kiitollisia Kadri Landille hänen merkittävästä panoksestaan yhtiömme kehittämisessä viimeisen 19 vuoden aikana. Hänellä on ollut huomattava rooli liiketoimintamme ja toimintojemme kehittämisessä Ruotsissa, rahtitoimintojemme kehittämisessä sekä yleisesti merenkulun kehittämisessä Itämeren alueella. Toivotamme hänelle onnea ja menestystä tulevaisuuden haasteisiin!”, kommentoi Tallink Gruppin toimitusjohtaja Paavo Nõgene.

”Elise Nassar tuo uutta energiaa ja vahvaa juridista osaamista johtoryhmäämme, mikä on suureksi hyödyksi liiketoiminnallemme tämän päivän nopeasti muuttuvassa ja kehittyvässä sääntely- ja vaatimusympäristössä. Elise on osoittanut kykynsä yhtiössä vuosien aikana, ottaen asteittain vastuuta suurista ja monimutkaisista liiketoiminta-alueista ja osoittaen kyvykkyytensä johtaa haastavia ja tärkeitä projekteja. Uskon vakaasti, että Elisen pätevyys, tausta ja kokemukset täydentävät erinomaisesti nykyistä johtoryhmää ja auttavat meitä ohjaamaan liiketoimintaamme kohti nopeampaa elpymistä monien kriisivuosien jälkeen."

Elise Nassarin nimitys Tallink Gruppin johtoryhmään astuu voimaan 6.3.2024.

Lisätietoja medialle antaa:

Tallink Grupp, Katri Link, Group Head of Communications and ESG, +372 5304 2121, katri.link@tallink.ee

Tallink Grupp on yksi pohjoisen Itämeren alueen suurimmista matkustaja- ja rahtiliikennevarustamoista. Yrityksellä on yhteensä 14 alusta ja se liikennöi Tallink Silja Line ja Tallink Shuttle -brändeillä useilla reiteillä. Tallink-konserni työllistää noin 5 000 henkilöä Suomessa, Virossa, Ruotsissa, Latviassa ja Saksassa. Vuonna 2023 yhtiö kuljetti noin 5,7 miljoonaa matkustajaa ja lähes 323 990 rahtiyksikköä. AS Tallink Grupp on listattu Tallinnan ja Helsingin pörssissä. www.tallink.com