Tallink Hotels -ketju laajenee Latviaan

Itämeren johtavan matkustajalaivavarustamon AS Tallink Gruppin hotelliketju laajenee Latviaan. Uusi, neljän tähden Tallink-hotelli avataan Riikaan 15.4.2010. Uuden hotellin myötä Latviaan syntyi 100 uutta työpaikkaa.

Haastavasta taloudellisesta tilanteesta huolimatta Tallink Hotels -ketjun hallituksen puheenjohtaja Üllar Tali kertoo yhtiön näkevän uuden Latvian hotellin erittäin potentiaalisena hankkeena. Synergiaa saadaan Tukholma-Riika-laivareitistä sekä vetoapua Tallinkin tunnetusta brändistä. ”Aiomme onnistua Viron markkinoilta saadun kokemuksen ja mahdollisimman korkealaatuisen palvelun avulla”, lisää Tali. Tallink Hotel Riga sijaitsee kaupungin keskustassa, lähellä rautatieasemaa osoitteessa Elizabete 24. Hotellissa on 256 modernia huonetta: 21 yhden hengen huonetta, 227 kahden hengen huonetta, viisi luksusluokan huonetta ja kolme sviittiä. Lisäksi hotellissa on laadukas ravintola Elements sekä kahvila Balanss, kokoustilat 200 hengelle, kauneushoitola, sauna ja kuntosali. Ravintoloiden ja kokoustilojen yhdistäminen mahdollistaa erilaisten tilaisuuksien järjestämisen. Seitsenkerroksisen hotellirakennuksen kellarissa on paikoitustila 28 autolle. Tallink Hotel Rigan johtajaksi siirtyy muun muassa Tallinnan Tallink City Hotellin johtajana toiminut Hannes Tall. Tallinkin suurin osakkeenomistaja AS Infortar sijoitti rakentamiseen 30 miljoonaa euroa. Rakennustyöt suoritti SIA Merks. Tallink Hotelsin toiminnasta vastaa varustamoyhtiö AS Tallink Gruppin tytäryhtiö OÜ TLG Hotel. AS Tallink Grupp liikennöi kahdella aluksella Riian ja Tukholman välillä. Tallink Hotels on huonemäärältään (1020) Viron suurin hotelliketju, johon kuuluu neljä hotellia Tallinnassa ja yksi Riiassa. Vuonna 2009 Tallink Hotels -ketjun hotelleissa yövyttiin 340 000 kertaa. Hyvät toimittajat: Tallink Hotel Rigasta on saatavilla lehdistökuvia kuvapankissamme: www.tallink.com -> Press room -> Image bank -> Tallink Hotel Riga