Tallink-konserni kuljetti 14 % enemmän matkustajia tilikauden neljännellä kvartaalilla

AS Tallink Grupp kuljetti yhteensä 2 701 575 matkustajaa tilikautensa viimeisellä kvartaalilla (kesä-elokuu), mikä on 14,3 % enemmän kuin edellisenä vuonna. Elokuun matkustajamäärä nousi yhdeksällä prosentilla 851 919 matkustajaan.

Matkustajamäärät sekä kuljetettujen henkilöautojen määrät kasvoivat kaikilla yhtiön pääreiteillä. Neljännen kvartaalin aikana Tallink kuljetti 1 104 713 matkustajaa (+20 %) Suomen ja Viron välillä, 1 045 175 matkustajaa (+8 %) Suomen ja Ruotsin välillä, 284 860 matkustajaa (+8,5 %) Ruotsin ja Viron välillä sekä 222 591 matkustajaa (+53 %) Ruotsin ja Latvian välillä. - Voimme olla kesän tulokseen erittäin tyytyväisiä. Matkustajamäärien positiivinen kehitys on osoitus siitä, että asiakkaat arvostavat hyvää reitti- ja lomavalikoimaamme, monipuolisia aikataulujamme sekä matkustusmukavuuttamme, sanoo Tallink Silja Oy:n myyntijohtaja Pasi Näkki. Suomen ja Saksan välillä Tallink kuljetti 44 236 matkustajaa (-33 %) neljännellä kvartaalilla. Syynä tulokseen on siirtyminen kahteen alukseen reitillä aikaisemman kolmen sijaan viime syyskuussa. Matkustajamäärien lisäksi myös kuljetettujen ajoneuvojen määrä kasvoi neljännen kvartaalin aikana. Yhteensä Tallink kuljetti 333 587 autoa (+26 %), mutta rahtiyksiköiden määrä väheni 22 % 58 634 yksikköön. Elokuussa Tallink kuljetti yhteensä 851 919 matkustajaa (+9 %), 105 873 autoa (+25 %) ja 19 368 rahtiyksikköä (-20,5 %). AS Tallink Gruppin tilivuosi alkaa 1. syyskuuta ja päättyy 31. elokuuta.