Tallink-konserni kuljetti lähes 746 000 matkustajaa huhtikuussa

Tallink-konserni kuljetti huhtikuussa yhteensä 745 770 matkustajaa, mikä on 1,6 prosenttia enemmän kuin edellisen vuoden vastaavana ajankohtana. Kuljetettujen ajoneuvojen määrä nousi 4,1 prosenttia.

Tallink-konserni kuljetti huhtikuussa Suomi-Viro -reitillä 360 017 (+6,4 %) matkustajaa ja Suomi-Ruotsi –reitillä 255 938 (-2 %) matkustajaa. Ruotsin ja Latvian välillä kulki 59 686 (+1,3 %) matkustajaa ja Ruotsin ja Viron välisellä reitillä 70 129 (-1,5 %) matkustajaa.

Tallink-konserni kuljetti huhtikuussa 83 233 (+4,1 %) ajoneuvoa ja 23 412 (-5,2 %) rahtiyksikköä.

– Olemme tyytyväisiä Suomi-Viro –reitin kasvulukuihin. Kesää kohti mennessä toivomme voivamme tarjota kaikille asiakkaillemme monipuolisen ja eri tarpeisiin sopivan loma- ja reittivalikoiman, sanoo Tallink Silja Oy:n varatoimitusjohtaja Pasi Näkki.

Yhtiö ei ole operoinut Suomi-Saksa reitillä elokuusta 2011 lähtien. Reitillä liikennöineet alukset on vuokrattu.

Tallink-konserni on yksi Itämeren alueen suurimmista matkustaja- ja rahtiliikennevarustamoista. Tallink Silja Oy liikennöi Suomesta Tallink-brändin alla Helsingistä Tallinnaan sekä Silja Line -brändin alla Helsingistä ja Turusta Ahvenanmaan kautta Tukholmaan. Yritys työllistää noin 6800 henkilöä Suomessa, Virossa, Ruotsissa, Latviassa, Venäjällä ja Saksassa.

Lisätietoja antavat:

Tallink Silja Oy, varatoimitusjohtaja Pasi Näkki, 040 773 1348