Tallink-konserni kuljetti lokakuussa 751 993 matkustajaa

Tallink-konserni kuljetti lokakuussa yhteensä 751 993 matkustajaa, mikä on 2 prosenttia vähemmän kuin viime vuoden vastaavana ajankohtana. Kuljetettujen ajoneuvojen määrä kasvoi lähes 6 prosentilla ollen 89 239 ja kuljetettujen rahtiyksiöiden määrä 4 prosenttia ollen 25 894.

Suomi-Viro -reitin matkustajamäärä kasvoi 0,9 prosenttia ollen 374 199. Suomi-Ruotsi -reitillä matkustajia oli 256 114, mikä on 7,6 prosenttia vähemmän kuin viime vuoden vastaavana ajankohtana. Ruotsi-Latvia -reitillä kulki 54 319 matkustajaa eli 5,4 prosenttia enemmän kuin viime lokakuussa ja Ruotsi-Viro -reitillä määrä väheni 2,4 prosenttia ollen 67 361.

Tallink-konsernin kuljetettujen ajoneuvojen määrä kasvoi lokakuussa 5,9 prosenttia ollen 89 239 ja rahtiyksiköiden määrä 3,8 prosenttia ollen 25 894.

Tallink-konserni on yksi Itämeren alueen suurimmista matkustaja- ja rahtiliikennevarustamoista. Tallink-konserni liikennöi Tallink -brändin ja Silja Line -brändin alla kuudella reitillä. Yritys työllistää noin 6 800 henkilöä Suomessa, Virossa, Ruotsissa, Latviassa, Venäjällä ja Saksassa ja kuljettaa vuosittain yli 9 miljoonaa matkustajaa.

Lisätietoja antavat:
Tallink Silja Oy, varatoimitusjohtaja Pasi Näkki, 040 773 1348, pasi.nakki@tallinksilja.com
AS Tallink Grupp, viestintäjohtaja Luulea Lääne, luulea.laane@tallink.ee

Tallink Silja Oy on osa AS Tallink Gruppia, joka on yksi Itämeren alueen suurimmista matkustaja- ja rahtiliikennevarustamoista. Yhtiön laivat liikennöivät Suomesta Tallink-brändin alla Helsingistä Tallinnaan ja Silja Line-brändin alla Helsingistä ja Turusta Ahvenanmaan kautta Tukholmaan. Tallink Silja Oy toimii Helsingissä, Turussa, Tampereella ja tytäryhtiö Sally Ab Maarianhaminassa. Yritys työllistää maalla noin 500 ja merellä noin 1000 henkilöä. AS Tallink Grupp on listattu Tallinnan pörssissä.