Tallink-konserni nimittää Anna-Liisa Sisaskin uudeksi talousjohtajaksi

Tallink-konserni nimittää Anna-Liisa Sisaskin yhtiön uudeksi talousjohtajaksi tammikuusta 2023 alkaen. Konsernin entinen talousjohtaja Joonas Joost jätti yhtiön lokakuussa 2022 ja siirtyi uuteen työtehtävään kiinteistöalalla.

Anna-Liisa Sisask siirtyy Tallink-konserniin Euroapteekista (osa Euroapotheca-konsernia), jossa hän on työskennellyt vuodesta 2021 asti, viimeisimpänä talousjohtajana sekä johtoryhmän jäsenenä vuoden 2022 alusta. Vuosina 2019-2021 Sisask työskenteli Baltian talousjohtajana ABB Electrificationissa, ja ennen sitä useissa eri taloushallinnon johtotehtävissä.

”Anna-Liisa Sisaskilla on laaja kansainvälinen kokemus sekä pitkä ja monipuolinen kokemus rahoitusalan johtotehtävistä. Yhtiömme uutena talousjohtajana hän tuo vahvaa osaamista liiketoimintamme kehittämiseen ja vahvistaa yhteistyötä yrityksemme eri osastojen välillä. Toivotamme uuden talousjohtajamme lämpimästi tervetulleeksi!” kommentoi Tallink Silja Oy:n toimitusjohtaja ja Tallink-konsernin Management Board Member Margus Schults.

Anna-Liisa Sisask liittyy Tallink-konserniin 9.1.2023.

Lisätietoja medialle antaa:
Tallink Grupp, Communications Director, Katri Link, +372 5304 2121, katri.link@tallink.ee

Tallink-konserni on yksi pohjoisen Itämeren alueen suurimmista matkustaja- ja rahtiliikennevarustamoista. Yrityksellä on yhteensä 15 alusta ja se liikennöi Tallink- ja Silja Line -brändeillä useilla reiteillä. Tallink-konserni työllistää noin 4 000 henkilöä Suomessa, Virossa, Ruotsissa, Latviassa ja Saksassa. Vuonna 2021 yhtiö kuljetti noin kolme miljoonaa matkustajaa ja lähes 370 000 rahtiyksikköä. AS Tallink Grupp on listattu Tallinnan ja Helsingin pörssissä. www.tallink.com