Tallink-konserni ylsi 38 miljoonan euron nettotulokseen

Itämeren johtava varustamoyhtiö AS Tallink Grupp ilmoitti tänään 12 kuukauden tilintarkastamattoman tuloksen tilikaudelta 2010/2011*, jonka mukaan se on saavuttanut 38 miljoonan euron nettotuloksen (+76 %) ja 897 miljoonan euron liikevaihdon (+10 %).

AS Tallink Gruppin johdon mukaan tulos osoittaa sen, että yhtiön strategia ja lisäpanostukset markkinointiin ovat olleet tuloksekkaita. Matkustajamäärien, liikevaihdon ja yksittäistä matkustajaa kohden saadun liikevaihdon kasvu ovat tärkeitä virstanpylväitä yhtiön tuloksen kehityksen kannalta, AS Tallink Gruppista kerrotaan.

Edelliseen tilikauteen 2009/2010 verrattuna yhtiön bruttovoitto kasvoi 11 prosenttia ollen 187 miljoonaa euroa, ja EBITDA kasvoi 14 miljoonalla eurolla ollen 159 miljoonaa euroa (+9 %).

Neljännellä kvartaalilla (kesä–elokuu) nettotulos kasvoi 28 prosenttia ollen 54 miljoonaa euroa, bruttovoitto kasvoi 13 miljoonalla eurolla ollen 97 miljoonaa euroa (+15 %), liikevaihto kasvoi 24 miljoonalla eurolla ollen 296 miljoonaa euroa (+9 %) ja EBITDA 16 prosenttia ollen 90 miljoonaa euroa.

Tilikauden 2010/2011 ensimmäisten 12 kuukauden aikana Tallink-konserni kuljetti ennätykselliset 9,1 miljoonaa matkustajaa (+10 %) ja 287 865 rahtiyksikköä (+11 %).

Lisätiedot:
AS Tallink Grupp: Janek Stalmeister, Management Board Member, CFO
puh. +372 6409873
email: janek.stalmeister@tallink.ee

Tallink Silja Oy on osa AS Tallink Gruppia, joka on Itämeren alueen johtava matkustajaliikennevarustamo. Tallink Silja Oy liikennöi Suomesta Tallink-brändin alla Helsingistä Tallinnaan sekä Silja Line -brändin alla Helsingistä ja Turusta Ahvenanmaan kautta Tukholmaan. Tallink Silja Oy toimii Suomessa viidellä paikkakunnalla, Espoossa, Helsingissä, Turussa, Tampereella ja Mikkelissä ja tytäryhtiö Sally Ab Maarianhaminassa. Tallink Silja Oy työllistää maalla noin 500 ja merellä noin 1000 henkilöä. AS Tallink Gruppin palveluksessa on yhteensä noin 6800 työntekijää Virossa, Suomessa, Ruotsissa, Latviassa, Saksassa ja Venäjällä. AS Tallink Grupp on listattu Tallinnan pörssissä.