Tallink-konsernin Kapella-rahtilaiva Turku-Kapellskär-reitille kesäsesongin ajaksi

Tallink-konsernin Kapella-rahtialus siirtyy liikennöimään Turku-Kapellskär-reitille kesäsesongin ajaksi. Näin yhtiö saa lisää rahtikapasiteettia Suomen ja Ruotsin väliselle reitille lomasesongin ajaksi. Kapella ei ole liikennöinyt säännöllisesti viimeisen puolen vuoden aikana.

Suomen ja Ruotsin väliselle reitille on tarpeen lisätä kesän ajaksi rahtikapasiteettia, sillä sesongin aikana henkilöajoneuvoja kuljetetaan reitillä enemmän rahdinkuljetustarpeen pysyessä samana. Kapellan avulla yhtiön on mahdollista tarjota kesälläkin riittävä rahdinkuljetuskapasiteetti Suomi-Ruotsi-reitillä.

Kapella liikennöi Turku-Kapellskär-reitillä 21.6.–31.8.2011. Alus lähtee Turusta joka arkipäivä, lauantai pois lukien, klo 10.30 ja saapuu Kapellskäriin klo 20.30 samana iltana. Kapellskäristä alus lähtee liikennöimispäivinään klo 22.30 takaisin kohti Turkua, jonne se saapuu seuraavana aamuna klo 8.00. Laivan tullessa reitille 21.–23.6. liikennöidään poikkeusaikataulun mukaan ja 24.–25.6. aluksella ei ole lähtöjä juhannuksen vuoksi.

Kapellan lisäksi Suomesta Ruotsiin liikennöi toinenkin Tallink-konsernin rahtialus SeaWind, joka liikennöi Turku-Tukholma-reitillä.

Kapella ei ole liikennöinyt säännöllisesti viimeiseen puoleen vuoteen. Viime kesänä Kapella liikennöi Paldiski-Kapellskär-reitillä yhtiön Regal Star -rahtialuksen tilalla, kun Regal Star siirrettiin liikennöimään Turku-Tukholma-reitille niin ikään lisäkapasiteetiksi kesäsesongin ajaksi.

Kapella on rakennettu vuonna 1974 ja kunnostettu vuonna 1999. Laivassa on 590 kaistametriä. Lisätietoa reitistä ja aikatauluista löytyy yhtiön internet-sivuilta www.tallinksilja.fi Cargo-kohdasta.

Lisätiedot:
Tallink Silja Oy: rahtijohtaja Håkan Fagerström, p. 040 515 6329, hakan.fagerstrom@tallinksilja.com
AS Tallink Grupp, Communication Director Luulea Lääne, luulea.laane@tallink.ee

Tallink Silja Oy on osa AS Tallink Gruppia, joka on Itämeren alueen johtava matkustajaliikennevarustamo. Tallink Silja Oy liikennöi Suomesta Tallink-brändin alla Helsingistä Tallinnaan ja Saksaan sekä Silja Line -brändin alla Helsingistä ja Turusta Ahvenanmaan kautta Tukholmaan. Tallink Silja Oy toimii Suomessa viidellä paikkakunnalla, Espoossa, Helsingissä, Turussa, Tampereella ja Mikkelissä ja tytäryhtiö Sally Ab Maarianhaminassa. Tallink Silja Oy työllistää maalla noin 500 ja merellä noin 1000 henkilöä. AS Tallink Gruppin palveluksessa on yhteensä noin 6800 työntekijää Virossa, Suomessa, Ruotsissa, Latviassa, Saksassa ja Venäjällä. AS Tallink Grupp on listattu Tallinnan pörssissä.