Tallink-konsernin kokonaismatkustajamäärä kasvoi lokakuussa kahdeksalla prosentilla

AS Talllink Grupp kuljetti lokakuun 2010 aikana yhteensä 766 819 matkustajaa, mikä on kahdeksan prosenttia enemmän kuin viime vuonna vastaavana ajanjaksona.

Suurinta kasvu oli reiteillä Suomi-Viro, Ruotsi-Viro ja Ruotsi-Latvia. Lokakuussa Tallink-konserni kuljetti Suomen ja Viron välisellä reitillä 356 939 matkustajaa (+ 16 %), Ruotsin ja Viron välisellä reitillä 64 854 matkustajaa (+ 13 %) ja Ruotsin ja Latvian välisellä reitillä 47 372 matkustajaa
(+17 %). Ruotsi-Latvia-reitin matkustajamäärä kasvoi, vaikka reitillä liikennöivä toinen matkustaja-alus Silja Festival oli lokakuussa kymmenen päivän ajan määräaikaishuollossa. Suomen ja Ruotsin välisellä reitillä kuljetettiin 293 133 matkustajaa (-2 %) ja Suomen ja Saksan välisellä reitillä 4 521 matkustajaa (-22 %).

Matkustajamäärien lisäksi myös kuljetettujen henkilöautojen ja rahdin määrät kasvoivat lokakuussa. Henkilöautoja kuljetettiin 84 229 kappaletta (+17 %) ja rahtia 25 829 yksikköä (+11 %).

- Tilikausi on alkanut kokonaisuudessaan varsin positiivisissa merkeissä, olemme tyytyväisiä erityisesti Suomi-Viro-reitin hyvään kehitykseen sekä rahdin määrän kasvuun, toteaa Tallink Silja Oy:n varatoimitusjohtaja Pasi Näkki.

Lisätiedot:
Pasi Näkki, varatoimitusjohtaja, Tallink Silja Oy, puh. 040 773 1348, pasi.nakki@tallinksilja.com
Luulea Lääne, Communication Director, AS Tallink Grupp, luulea.laane@tallink.ee

AS Tallink Grupp on Itämeren johtava varustamoyhtiö, joka liikennöi Tallink ja Silja Line -brändien alla 19 aluksella ja seitsemällä reitillä. Yhtiön palveluksessa on yli 6800 työntekijää Virossa, Suomessa, Ruotsissa, Latviassa, Saksassa ja Venäjällä. www.tallink.com