Tallink-konsernin kokonaismatkustajamäärä kasvoi toukokuussa yhden prosentin

AS Tallink Grupp kuljetti toukokuussa 2011 yhteensä 702 513 matkustajaa, mikä on 1,1 prosenttia enemmän kuin viime vuonna vastaavana ajanjaksona. Kuljettujen ajoneuvojen määrä kasvoi 7,5 prosenttia ja rahtiyksiköiden määrä 18,7 prosenttia.

Toukokuussa 2011 Tallink-konserni kuljetti Suomi-Viro-reitillä 358 617 (+4,9 %) matkustajaa, Suomi-Ruotsi-reitillä 200 692 (-10 %) matkustajaa, Ruotsi-Latvia-reitillä 59 096 (+8,2 %) matkustajaa ja Viro-Ruotsi-reitillä 77 171 (+6,2 %) matkustajaa. Suomen ja Ruotsin välisen reitin tulokseen vaikutti Turku-Tukholma-reitillä liikennöivän M/S Galaxyn viikon mittainen määräaikaishuolto, jonka aikana alusta ei korvattu toisella aluksella. Kaksi Suomen ja Saksan välisellä reitillä liikennöivää alusta kuljettivat 6 937 matkustajaa toukokuun aikana.

Tallink-konserni kuljetti toukokuussa 86 060 (+7,5 %) ajoneuvoa ja 26 916 (+18,7 %) rahtiyksikköä.

Tilikauden kolmannella kvartaalilla (maaliskuu-toukokuu) Tallink-konserni kuljetti yhteensä
2 098 356 (-2,7 %) matkustajaa, 237 564 (+9,1 %) ajoneuvoa ja 76 366 (+10,7 %) rahtiyksikköä.

Lisätiedot:
Pasi Näkki, varatoimitusjohtaja, Tallink Silja Oy, puh. 040 773 1348, pasi.nakki@tallinksilja.com
Luulea Lääne, Communication Director, AS Tallink Grupp, luulea.laane@tallink.ee

Tallink Silja Oy on osa AS Tallink Gruppia, joka on Itämeren alueen johtava matkustajaliikennevarustamo. Tallink Silja Oy liikennöi Suomesta Tallink-brändin alla Helsingistä Tallinnaan ja Saksaan sekä Silja Line -brändin alla Helsingistä ja Turusta Ahvenanmaan kautta Tukholmaan. Tallink Silja Oy toimii Suomessa viidellä paikkakunnalla, Espoossa, Helsingissä, Turussa, Tampereella ja Mikkelissä ja tytäryhtiö Sally Ab Maarianhaminassa. Tallink Silja Oy työllistää maalla noin 500 ja merellä noin 1000 henkilöä. AS Tallink Gruppin palveluksessa on yhteensä noin 6800 työntekijää Virossa, Suomessa, Ruotsissa, Latviassa, Saksassa ja Venäjällä. AS Tallink Grupp on listattu Tallinnan pörssissä.