Tallink-konsernin matkustajamäärät kasvoivat 18 % tilivuoden kolmannella kvartaalilla

AS Tallink Grupp kuljetti yhteensä 2 156 448 matkustajaa tilivuotensa kolmannella kvartaalilla (maalis-toukokuu), mikä on 18 prosenttia enemmän kuin edellisenä vuonna vastaavaan aikaan. Ajoneuvojen ja rahdin määrät kasvoivat 14 prosenttia.

Matkustajamäärät kasvoivat kaikilla yhtiön pääreiteillä. Kolmannen vuosineljänneksen aikana kuljetettiin Suomen ja Viron välillä 981 960 matkustajaa (+19 %), Suomen ja Ruotsin välillä 772 333 matkustajaa (+15 %), Ruotsin ja Viron välillä 240 743 matkustajaa (+23 %), Ruotsin ja Latvian välillä 158 632 matkustajaa (+37 %).

- Tästä on hyvä lähteä rakentamaan erinomaista kesää asiakkaillemme, joille voimme useiden laivareittiemme avulla tarjota todella monipuolisen valikoiman matkapaketteja koko Itämeren alueella, toteaa Tallink Siljan varatoimitusjohtaja Pasi Näkki.

Yhtiön kaksi Superfast-alusta palasivat korjausten jälkeen liikenteeseen huhtikuun lopulla ja kuljettivat 2 780 matkustajaa. Maalis- ja toukokuussa toinen Superfasteista korvasi Helsinki-Tallinna-liikenteessä Starin ja Superstarin niiden telakointien aikana.

Matkustajamäärien lisäksi myös ajoneuvojen ja rahdin määrät kasvoivat kolmannella vuosineljänneksellä. Tänä aikana yhtiö kuljetti 217 673 ajoneuvoa (+14 %) ja 68 991 rahtiyksikköä (+14 %).

Toukokuussa yhtiön matkustajamäärät kasvoivat 6 prosenttia, ajoneuvojen määrä 12,5 prosenttia ja rahtiyksiköiden määrä 12 prosenttia. Suurinta matkustajamäärien kasvu oli Suomi-Viro-reitillä, jossa kasvu oli 12,5 prosenttia. Ajoneuvoja taas kuljetettiin edelliseen vuoteen verrattuna eniten Ruotsi-Viro-reitillä (+31 %) samoin kuin rahtiyksiköitä (+35 %).

Lisätiedot:
Pasi Näkki, varatoimitusjohtaja, Tallink Silja Oy, puh. 040 773 1348, pasi.nakki@tallinksilja.com
Margus Schults, toimitusjohtaja, Tallink Silja Oy, puh. 050 354 5867, margus.schults@tallinksilja.com

AS Tallink Grupp on Itämeren johtava matkustaja-alusvarustamo, joka liikennöi Tallink ja Silja Line -brändien alla 19 aluksella ja seitsemällä reitillä. Yhtiön palveluksessa on yli 6800 työntekijää Virossa, Suomessa, Ruotsissa, Latviassa, Saksassa ja Venäjällä. www.tallink.com