Tallink-konsernin toukokuun matkustajamäärät kasvoivat lähes 8 prosenttia

Tallink-konserni kuljetti toukokuussa yhteensä 792 574 matkustajaa, mikä on lähes 8 prosenttia enemmän kuin viime vuoden vastaavana ajankohtana.

Suomi-Ruotsi-reitillä yhtiö kuljetti yhteensä 222 390 matkustajaa, mikä on 8,6 prosenttia enemmän kuin viime vuoden toukokuussa. Suomi-Viro-reitillä matkustajia oli 6,4 prosenttia enemmän, eli yhteensä 413 255 matkustajaa. Ruotsi-Viro-reitillä matkustajia oli 86 847 (+11,5 %) ja Ruotsi-Latvia-reitillä 70 082 (+7,3 %).

Kuljetettujen ajoneuvojen määrä kasvoi toukokuussa lähes 6 prosenttia ollen 97 684 ajoneuvoa ja kuljetettujen rahtiyksiöiden määrä kasvoi yli 9 prosenttia ollen 27 533 yksikköä verrattuna viime vuoden vastaavaan ajankohtaan.

Tammikuussa 2013 matkustaja-alus Silja Europa korvasi matkustaja-alus Baltic Princessin Helsinki-Tallinna-reitillä, kun taas Baltic Princess aloitti liikennöinnin Turku-Tukholma-reitillä. Toukokuussa 2013 matkustaja-alus Isabelle aloitti liikennöinnin Silja Festivalin tilalla Tukholma-Riika-reitillä.

Tallink-konserni on yksi Itämeren alueen suurimmista matkustaja- ja rahtiliikennevarustamoista. Tallink-konserni liikennöi Tallink -brändin ja Silja Line -brändin alla kuudella reitillä. Yritys työllistää noin 6 700 henkilöä, operoi 19 laivalla ja kuljettaa vuosittain yli 9 miljoonaa matkustajaa.

Lisätietoja antaa:
Tallink Silja Oy, toimitusjohtaja Margus Schults, 050 354 5867, margus.schults@tallinksilja.com

Tallink Silja Oy on osa AS Tallink Gruppia, joka on yksi Itämeren alueen suurimmista matkustaja- ja rahtiliikennevarustamoista. Yhtiön laivat liikennöivät Suomesta Tallink-brändin alla Helsingistä Tallinnaan ja Silja Line-brändin alla Helsingistä ja Turusta Ahvenanmaan kautta Tukholmaan. Tallink Silja Oy toimii Helsingissä, Turussa, Tampereella ja tytäryhtiö Sally Ab Maarianhaminassa. Yritys työllistää maalla noin 500 ja merellä noin 1000 henkilöä. AS Tallink Grupp on listattu Tallinnan pörssissä.

Pikafaktat