Tallink kuljetti ennätysmäärän matkustajia päättyneen tilikauden aikana

AS Tallink Grupp kuljetti ennätykselliset 8,4 miljoonaa matkustajaa 31.8.2010 päättyneen 2009/2010 tilikauden aikana. Matkustajamäärä kasvoi neljä prosenttia edelliseen tilikauteen verrattuna. Kuljetettujen matkustaja-ajoneuvojen määrä kasvoi yli 100 000 yksiköllä ollen 964 000 ja kuljetettujen rahtiyksiköiden määrä kasvoi kolmella prosentilla.

Tallink kuljetti yhteensä 8 428 055 matkustajaa (+4 %), 964 876 matkustaja-ajoneuvoa (+12 %) ja 258 773 rahtiyksikköä (+3 %) päättyneen tilikauden 2009–2010 aikana. Yhtiö teki uuden kuukausittaisen matkustajamääräennätyksen ylittäen heinäkuussa miljoonan matkustajan rajan jo toisena vuotena perättäin.

Suurin matkustajamäärä, 3 790 030 matkustajaa (+9 %) kuljetettiin Suomi-Viro-reitillä. Matkustajamäärä Suomi-Ruotsi-reitillä oli 3 136 360 matkustajaa (-1 %) ja Viro-Ruotsi-reitillä 837 935 (-1 %). Suurin kasvu tehtiin Latvia-Ruotsi-reitillä, jossa kuljetettiin 605 837 matkustajaa (+16 %). Talvikauden aikana suoritettujen alusten huoltotöiden vuoksi Saksa-Suomi-reitin matkustajamäärä laski 42 prosentilla ollen 57 893.

- Voimme olla erittäin tyytyväisiä kuluneen tilikauden matkustajamääriin. Kasvu on osoitus siitä, että asiakkaamme arvostavat monipuolista ja hyvää reitti- ja lomavalikoimaamme, sanoo Tallink Silja Oy:n varatoimitusjohtaja Pasi Näkki.

Tallink kuljetti elokuussa 926 542 matkustajaa, mikä on yhdeksän prosenttia enemmän kuin viime vuoden vastaavalla ajanjaksolla. Kuljetettujen matkustaja-ajoneuvojen määrä kasvoi 14 prosentilla ollen 121 105 yksikköä ja rahtiyksiköiden määrä kasvoi 15 prosentilla 22 354 yksikköön.

AS Tallink Gruppin tilikausi alkaa 1. syyskuuta ja päättyy 31. elokuuta.

AS Tallink Grupp on Itämeren johtava matkustaja-alusvarustamo, joka liikennöi Tallink ja Silja Line -brändien alla 19 aluksella ja seitsemällä reitillä. Yhtiön palveluksessa on yli 6800 työntekijää Virossa, Suomessa, Ruotsissa, Latviassa, Saksassa ja Venäjällä. AS Tallink Grupp on listattu Tallinnan pörssissä. www.tallink.com

AS Tallink Grupp: viestintäjohtaja Luulea Lääne, luulea.laane@tallink.ee

Tallink Silja Oy: varatoimitusjohtaja Pasi Näkki, puh. +358 40 773 1348, pasi.nakki@tallinksilja.com

AS Tallink Grupp on Itämeren johtava matkustaja-alusvarustamo, joka liikennöi Tallink ja Silja Line -brändien alla 19 aluksella ja seitsemällä reitillä. Yhtiön palveluksessa on yli 6800 työntekijää Virossa, Suomessa, Ruotsissa, Latviassa, Saksassa ja Venäjällä. www.tallink.com