Tallink kuljetti heinäkuussa Helsinki−Tallinna-reitillä ennätysmäärän matkustajia

AS Tallink Grupp kuljetti heinäkuussa 2015 Helsinki−Tallinna-reitillä lähes 600 000 matkustajaa, mikä on enemmän kuin koskaan aikaisemmin. Aikaisempi ennätys, 560 000 matkustajaa, tehtiin heinäkuussa 2013.

Tallink-konsernin kuljettamien matkustajien määrä kasvoi heinäkuussa yhteensä 3,7 %, ollen 1 132 786 matkustajaa.  Kaikkiaan 597 765 ihmistä matkusti Suomen ja Viron välillä, mikä on yli 10 % enemmän kuin vastaavana ajankohtana viime vuonna.

Suomi−Ruotsi-reitillä matkustajamäärä kasvoi 7,5 % ollen 377 458 matkustajaa ja Ruotsi−Viro-reitillä väheni 2,8 % ollen 105 849 matkustajaa. Ruotsi−Latvia-reitillä matkustajamäärä väheni 42,2 % ollen 51 714, mikä selittyy sillä, että reitillä on viime vuoden kahden laivan sijasta nyt vain yksi laiva.

Kuljetettujen ajoneuvojen määrä lisääntyi heinäkuussa kaikilla reitillä yhteensä 0,4 % viime vuoden vastaavaan ajankohtaan verrattuna. Tämä määrä, yhteensä 150 021 ajoneuvoa, rikkoo myös aikaisempia ennätyksiä.

AS Tallink Grupp
on pohjoisen Itämeren alueen suurin matkustaja- ja rahtiliikennevarustamo. Yrityksellä on yhteensä 16 alusta ja se liikennöi Tallink- ja Silja Line -brändeillä kuudella reitillä. AS Tallink Grupp työllistää noin 7 000 henkilöä ja kuljettaa vuosittain 9 miljoonaa matkustajaa. Tänä vuonna Tallink ja telakkayhtiö Meyer Turku ovat sopineet uuden sukupolven LNG-käyttöisen aluksen rakentamisesta Helsingin ja Tallinnan väliseen liikenteeseen.

Lisätietoja:
Luulea Lääne, Manager of Communications
AS Tallink Grupp
E-mail: luulea.laane@tallink.ee
Mob: +372 5521296

Tallink Silja Oy on osa AS Tallink Gruppia, joka on yksi Itämeren alueen suurimmista matkustaja- ja rahtiliikennevarustamoista. Yhtiön laivat liikennöivät Suomesta Tallink-brändin alla Helsingistä Tallinnaan ja Silja Line-brändin alla Helsingistä ja Turusta Ahvenanmaan kautta Tukholmaan. Tallink Silja Oy toimii Helsingissä, Turussa, Tampereella ja tytäryhtiö Sally Ab Maarianhaminassa. Yritys työllistää maalla noin 500 ja merellä noin 1000 henkilöä. AS Tallink Grupp on listattu Tallinnan pörssissä.

Avainsanat: