Tallink rikkoi heinäkuussa matkustajaennätyksen

Tallink-konserni kuljetti heinäkuussa 1 092 823 matkustajaa ja rikkoi miljoonan matkustajan rajan yhden kuukauden aikana nyt jo toisena vuonna peräkkäin. Matkustajamäärä oli vuoden 2009 heinäkuuhun verrattuna lähes neljä prosenttia suurempi.

Heinäkuun aikana Tallink-konserni kuljetti Suomen ja Viron välillä 474 853 matkustajaa (+ 10 %), Suomen ja Ruotsin välillä 421 936 matkustajaa (- 0,5 %) ja Ruotsin ja Viron välillä 103 852 matkustajaa (+ 1 %). Ruotsin ja Latvian välisessä liikenteessä kuljetettiin 76 876 matkustajaa (+ 2 %) ja Suomen ja Saksan välisessä liikenteessä 15 306 matkustajaa (- 15 %).

- Matkustajamäärien kehitys erityisesti Suomen ja Viron välisessä liikenteessä on ollut kesäsesongin aikana äärimmäisen positiivinen. Pystymme laajalla matkatarjonnallamme sekä uudella, toimivalla kalustollamme vastaamaan erittäin hyvin suomalaisten kasvaneeseen intoon matkustaa Viroon ja Ruotsiin. Kesäksi vahvistimme risteilylaivojemme lastenohjelmaa entisestään; Viron-reitillä liikennöivän Baltic Princessin uutuusteema Kidz Club on osoittautunut menestykseksi Silja Linen Muumi65-teeman ohella, sanoo Tallink Siljan varatoimitusjohtaja Pasi Näkki.

Matkustajamäärien lisäksi myös kuljetettujen ajoneuvojen ja rahtiyksiköiden määrät kasvoivat viime kuussa. Tallink kuljetti yhteensä 147 217 matkustaja-ajoneuvoa (+ 11 %). Kuljetettujen rahtiyksiköiden määrä nousi heinäkuussa 13 % yhteensä 21 478 yksikköön.

Lisätiedot:

Pasi Näkki, varatoimitusjohtaja, Tallink Silja Oy, puh. 040 773 1348, pasi.nakki@tallinksilja.com

Luulea Lääne, Communication Director, AS Tallink Grupp, luulea.laane@tallink.ee

Tallink Silja Oy on osa AS Tallink Gruppia, joka on Itämeren alueen johtava matkustajaliikennevarustamo. Tallink Silja Oy liikennöi Suomesta Tallink-brändin alla Helsingistä Tallinnaan ja Saksaan sekä Silja Line -brändin alla Helsingistä ja Turusta Ahvenanmaan kautta Tukholmaan. Tallink Silja Oy toimii Suomessa viidellä paikkakunnalla, Espoossa, Helsingissä, Turussa, Tampereella ja Mikkelissä ja tytäryhtiö Sally Ab Maarianhaminassa. Tallink Silja Oy työllistää maalla noin 500 ja merellä noin 1000 henkilöä. AS Tallink Gruppin palveluksessa on yhteensä noin 6800 työntekijää Virossa, Suomessa, Ruotsissa, Latviassa, Saksassa ja Venäjällä. AS Tallink Grupp on listattu Tallinnan pörssissä.