Tallink rikkoi matkustajamääräennätyksen kuljettamalla heinäkuussa yli miljoona matkustajaa

AS Tallink Grupp rikkoi matkustajamääräennätyksen heinäkuussa kuljettamalla 1 054 087 matkustajaa vain yhden kuukauden aikana. Matkustajamäärä kasvoi 16 prosenttia verrattuna heinäkuuhun 2008.

Suurinta kasvu oli reiteillä Latvia-Ruotsi, Suomi-Viro ja Suomi-Ruotsi. Heinäkuussa yhtiö kuljetti Latvian ja Ruotsin välillä 75 631 matkustajaa (+61 %), Suomen ja Viron välillä 433 384 matkustajaa (+23 %) sekä Suomen ja Ruotsin välillä 424 233 matkustajaa (+11 %). - Matkustajamäärien kasvu kertoo siitä, että monipuolista lomatarjontaamme ja hyviä aikataulujamme arvostetaan. Lisäksi kohdekaupunkiemme edullisuus houkuttelee matkustajia, sanoo Tallink Silja Oy:n myyntijohtaja Pasi Näkki. Viron ja Ruotsin välisessä liikenteessä kuljetettiin 102 768 matkustajaa (+3 %) ja Suomen ja Saksan välisessä liikenteessä 18 071 matkustajaa (-30 %). Saksan-liikenteen tulokseen vaikutti viime syyskuussa tehty muutos jatkaa reitillä kahdella aluksella entisten kolmen sijaan. Matkustajamäärien lisäksi myös kuljetettujen autojen määrä kasvoi heinäkuussa. Autoja kuljetettiin yhteensä 132 577 kappaletta (+27 %). Rahtiyksiköiden määrä väheni 21 prosentilla ja oli yhteensä 18 962 yksikköä.