Tallink Silja avaa uuden laivansa startupeille hackathonissa

Tallink Silja kutsuu innovatiivisia startupeja, ohjelmistokehittäjiä ja palvelumuotoilijoita kehittämään uusia palveluita yrityksen rakenteilla olevaan uuteen laivaan. Yritys järjestää innovaatiokilpailun, joka huipentuu Tallinnassa järjestettävään hackathon-tapahtumaan 12.-14.2.2016. Voittajat saavat rahapalkinnon lisäksi mahdollisuuden päästä vaikuttamaan uuden laivan palveluiden ja teknologian kehittämiseen.

Kilpailuun haetaan noin 30 osallistujaa, jotka suunnittelevat ja kehittävät tuotepilotteja, jotka hyödyntävät uutta teknologiaa. Tavoitteena on kehittää palveluita, jotka parantavat laivamatkustajan asiakaskokemusta ja lisäävät myyntimahdollisuuksia.

– Uusi laiva on jo itsessään täynnä innovatiivisia ratkaisuja niin teknisellä puolella kuin palveluissakin. Haluamme nyt luoda entistä paremman matkustajakokemuksen uusinta teknologiaa hyödyntäen. Hackathonin kautta syntyviä ideoita voidaan toivottavasti tarpeen ja tilanteen mukaan hyödyntää myös muilla laivoillamme, iloitsee Tallink Silja Oy:n toimitusjohtaja Margus Schults.

Kilpailussa syntyviä palveluideoita Tallink Silja haluaa kehittää eteenpäin kaupallistettaviksi tuotteiksi yhdessä osallistujien kanssa myös tapahtuman jälkeen. Tämän takia Tallink Silja antaa osallistujille pääsyn tietoon ja resursseihin, johon ei normaalisti ole pääsyä. Kilpailun huipentava tapahtuma järjestetään 12.-14.2.2016 Tallinnassa. Matkan aikana tutustutaan myös kahteen Tallinkin laivaan matkustajina.

Kilpailu on osa Industryhack-tapahtumien sarjaa, jossa suuret yritykset kehittävät uusia tuotekonsepteja yhdessä startupien ja ohjelmistokehittäjien kanssa.

– Tavoitteenamme on saada isot ja pienet toimijat tekemään tiiviimmin yhteistyötä. Kyky tehdä yhteistyötä ja nopeita kokeiluja on vahvan osaamisen lisäksi yksi suomalaisten tärkeimmistä kilpailueduista, toteaa Industryhackin perustaja Petri Vilén.

Haku tapahtumaan on auki osoitteessa http://industryhack.com/events/hack-the-ship/ tammikuun 8. päivään asti.

Lisätietoja antavat:
Tallink Silja Oy, toimitusjohtaja Margus Schults, margus.schults@tallinksilja.com, 050 354 5867
Industryhack: Petri Vilén, 040 706 9094 tai petri@industryhack.com

Tallink Silja Oy on osa Tallink-konsernia, joka on yksi Itämeren alueen suurimmista matkustaja- ja rahtiliikennevarustamoista. Yhtiön laivat liikennöivät Suomesta Tallink-brändin alla Helsingistä Tallinnaan ja Silja Line-brändin alla Helsingistä ja Turusta Ahvenanmaan kautta Tukholmaan.

Industryhack on suomalainen avoimen innovaation alustaa tarjoava startup, joka tuo suuryritykset yhteen innovatiivisten startupien kanssa. Sen asiakkaita ovat mm. Nokia, Fortum, Konecranes, Fiskars, Lassila & Tikanoja sekä Gasum.

Avainsanat:

Pikafaktat

Tweettaa
Tweettaa

Lainaukset

Hackathonin kautta syntyviä ideoita voidaan toivottavasti tarpeen ja tilanteen mukaan hyödyntää myös muilla laivoillamme.
Tallink Silja Oy, toimitusjohtaja Margus Schults
Kyky tehdä yhteistyötä ja nopeita kokeiluja on vahvan osaamisen lisäksi yksi suomalaisten tärkeimmistä kilpailueduista.
Industryhackin perustaja Petri Vilén