Tallink Silja lisää kaksi uutta lähtöä Helsinki-Tallinna-reitille

Kovan kysynnän vuoksi Tallink Silja lisää loppuviikkoon kaksi uutta lähtövuoroa nopeille Shuttle-aluksille Helsinki-Tallinna-reitillä. Uudet vuorot lähtevät sunnuntaisin kello 8.30 Helsingistä ja kello 7.30 Tallinnasta.

Tallink Siljan varatoimitusjohtaja Pasi Näkin mukaan Helsinki-Tallinna-reitillä liikennöivien nopeiden Shuttle-alusten kysyntä on niin suuri, että uudet vuorot päätettiin lisätä aikatauluun.

- Nopeiden laivojen lähdöt ovat olleet viikonloppuisin melko täynnä, niin matkustajien kuin ajoneuvojenkin näkökulmasta. Nyt nopeilla aluksilla on viisi lähtöä sekä Helsingistä että Tallinnasta joka päivä, mikä parantaa asiakkaidemme matkustusmahdollisuuksia entisestään, Näkki sanoo.

Tallink Shuttle -alusten M/S Starin ja M/S Superstarin lähtöjä on Helsingistä jokaisena arkipäivänä kello 7.30, 10.30, 14.00, 17.30 ja 21.30 sekä Tallinnasta klo 7.30, 11.00, 14.00, 17.30 ja 21.00. Viikonloppuisin lähtöajat Helsingistä ovat kello 8.30, 10.30, 14.30, 17.30 ja 21.30 sekä Tallinnasta kello 7.30, 11.30, 14.00, 17.30 ja 21.00. Nopeiden Shuttle-laivojen lisäksi Tallink Silja liikennöi Helsinki-Tallinna-reitillä Baltic Princess -risteilyaluksella, joka lähtee Helsingistä päivittäin kello 18.30 ja Tallinnasta klo 13.00.

Tallink Shuttle -alus M/S Star on rakennettu vuonna 2007 Suomessa. Sen matkustajakapasiteetti on 1900 matkustajaa, ja siinä on 2000 kaistametriä tilaa ajoneuvoille. Toinen nopea alus M/S Superstar on rakennettu vuonna 2008 Italiassa, ja sen matkustajakapasiteetti on 2080 matkustajaa. Laivassa on 1930 kaistametriä tilaa ajoneuvoille.

Uutta aikataulua noudatetaan viikosta 35 alkaen.
Lisätietoja aikatauluista yhtiön internetsivuilla www.tallink.fi

Yhteydenotot:
Tallink Silja Oy: viestintäpäällikkö Laura Saksala, p. 050 377 6669, laura.saksala@tallinksilja.com

Tallink Silja Oy on osa AS Tallink Gruppia, joka on Itämeren alueen johtava matkustajaliikennevarustamo. Tallink Silja Oy liikennöi Suomesta Tallink-brändin alla Helsingistä Tallinnaan ja Saksaan sekä Silja Line -brändin alla Helsingistä ja Turusta Ahvenanmaan kautta Tukholmaan. Tallink Silja Oy toimii Suomessa viidellä paikkakunnalla, Espoossa, Helsingissä, Turussa, Tampereella ja Mikkelissä ja tytäryhtiö Sally Ab Maarianhaminassa. Tallink Silja Oy työllistää maalla noin 500 ja merellä noin 1000 henkilöä. AS Tallink Gruppin palveluksessa on yhteensä noin 6800 työntekijää Virossa, Suomessa, Ruotsissa, Latviassa, Saksassa ja Venäjällä. AS Tallink Grupp on listattu Tallinnan pörssissä.