Tallink Silja Oy aloittaa YT-neuvottelut liiketoimintojen uudelleenjärjestämiseksi

Tallink Silja Oy:ssä on päätetty käynnistää YT-neuvottelut liiketoimintojen uudelleenjärjestämiseksi ja toimintojen tehostamiseksi. Neuvotteluiden piirissä on noin 330 maahenkilöstöön kuuluvaa työntekijää. Tehtävien uudelleenjärjestelyn, lakkauttamisen tai siirtojen arvioidaan vähentävän työvoiman tarvetta noin 55 henkilötyövuotta.

– Toimintojen tehostamisen taustalla on sähköisten myyntikanavien käytön kasvaminen, jonka ennustetaan jatkuvan tulevaisuudessa. Samalla henkilökohtaisen myynnin suhteellinen osuus on tasaisesti laskenut. Uudelleenjärjestelyiden kautta tehostamme toimintaamme nykytilannetta vastaavaksi, sanoo varatoimitusjohtaja Pasi Näkki.

Mahdollisten vähentämis- ja sopeuttamistoimenpiteiden toteuttamisen arvioidaan alkavan maaliskuun aikana. Päätöksiä kokonaisuudesta ei ole tehty. Neuvottelut pyritään käymään hyvässä yhteistyössä henkilöstön kanssa.

Lisätiedot:
Pasi Näkki, varatoimitusjohtaja, Tallink Silja Oy, puh. 040 773 1348, pasi.nakki@tallinksilja.com

Tallink Silja Oy on osa AS Tallink Gruppia, joka on yksi Itämeren alueen suurimmista matkustaja- ja rahtiliikennevarustamoista. Tallink Silja Oy liikennöi Suomesta Tallink-brändin alla Helsingistä Tallinnaan sekä Silja Line -brändin alla Helsingistä ja Turusta Ahvenanmaan kautta Tukholmaan. Tallink Silja Oy toimii Suomessa neljällä paikkakunnalla, Helsingissä, Turussa, Tampereella ja Mikkelissä ja tytäryhtiö Sally Ab Maarianhaminassa. Yritys työllistää maalla noin 500 ja merellä noin 1000 henkilöä. AS Tallink Grupp on listattu Tallinnan pörssissä.